ارسال این متن به هر گوشی آیفون آن را از کار می‌اندازد!

حساب کاربری یوتیوبی EverythingApplePro از امکان ارسال ترکیب چند کاراکتری شامل متن و اموجی برای مختل کردن عملکرد iOS خبر داده است.

0

به تازگی اخبار و گزارش‌های متفاوت و عجیبی در خصوص حفره‌های امنیتی سیستم‌عامل iOS منتشر می‌شود. از امکان ایجاد اختلال در عملکردهای iOS با ارسال رشته‌های متنی گرفته تا فریز شدن گوشی در نتیجه تغییر زمان و یا حتی ارسال لینک‌هایی مشخص، به نظر می‌رسد این خبرهای عجیب و غریب تمامی ندارند. در جدیدترین مورد، حساب کاربری یوتیوبی EverythingApplePro از امکان ارسال ترکیب چند کاراکتری شامل متن و اموجی برای مختل کردن عملکرد iOS خبر داده است. البته ایجاد اختلال به این روش، آنچنان هم ساده نبوده و نیاز به پیاده‌سازی مرحله به مرحله دارد.

بر این اساس، ارسال ترکیب کاراکترهای یادشده می‌تواند باعث کرش کردن و یا فریز شدن دستگاه‌های هوشمند مجهز به iOS 10 و یا نسخه‌های جدیدتر می‌شود. پیاده‌سازی این حربه، راهکارهای متفاوتی دارد. در راهکار اول باید یک کانکت را که حاوی ترکیب متنی دلخواه است از این لینک، دانلود و آن‌را در درایو آیکلاود ذخیره کنید. پس از این با مراجعه به درایو ابری خود باید انگشت خود را برای طولانی مدت روی فایل نگه داشته تا امکان به‌اشتراک‌گذاری و ارسال فایل برای قربانی فراهم شود.

راهکار دوم، کپی و الصاق رشته متنی در یک دستگاه مک و در نهایت، ذخیره آن در نرم افزار Notes و یا ذخیره کردن از طریق iCloud.com است. پس از این، با دسترسی به فایل از طریق آیفون خود می‌توانید فرایند کپی متن و ارسال آن را عملی کنید. درنظر داشته باشید که راهکار دوم تنها روی نسخه 10.1.1 سیستم‌عامل iOS تاثیرگذار خواهد بود و راهکار اول برای ارسال کانتکت، روی نسخه 10.2.1 جواب می‌دهد. اگر گوشی شما با این روش دچار مشکل شد باید از این لینک استفاده کرده تا عملکرد نرم‌افزار مدیریت پیام (Messages) گوشی خود را به وضعیت اول بازگردانید.

وب‌سایت 9to5Mac به بررسی این مشکل از نقطه‌نظر فنی هم پرداخته است. در نگاه اول شاید شما تصور می‌کنید متنی حاوی اموجی یک پرچم، عدد صفر و اموجی رنگین کمان را برای قربانی ارسال می‌کنید. این در صورتی است که اموجی رنگین کمان خودش شامل سه کاراکتر مستقل (پرچم سفید، کاراکتری به نام VS16 و رنگین‌کمان) است. کاراکتر VS16 در این مورد به دستگاه فرمان می‌دهد تا دو کاراکتر مجاور را ادغام کرده و به پرچم رنگین‌کمانی تبدیل کند. در ادامه، گوشی تلاش می‌کند تا پرچم سفید و عدد صفر را به یک اموجی تبدیل کند اما این فرایند در عمل برای گوشی امکان‌پذیر نخواهد بود. نتیجه این امر، ایجاد اختلال در نرم‌افزار پیام‌رسان گوشی شما خواهد بود.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.