پتوهای 100 درصد بازیافتی از بطری‌های پلاستیکی در هواپیماهای امارات

هواپیمایی امارات با پیاده‌سازی راهکاری جدید، از بطری‌های بازیافتی برای تولید پتوهای ویژه مسافران استفاده کرده است.

0

علم فیزیک پیشنهاد می‌کند تا برای گرم کردن بدن، آن‌هم در کابین هواپیما گزینه‌ای دیگر به جز پوشاندن بدن با بطری‌های پلاستیکی را انتخاب کنیم اما مسئولان اماراتی پیشنهاد می‌کنند که این گزینه را در اولویت قراردهید.

هواپیمایی امارات روز جاری از پتوهای جدیدی رونمایی کرد که به‌طور کامل از بطری‌های بازیافت شده تهیه شده‌اند. این ایرلاین در پرتو همکاری با شرکت Buzz حالا پتوهای دوستدار محیط زیست را در پروازهای طولانی مدت اکونومی کلاس در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هر پتو از 28 بطری پلاستیکی که ابتدا تکه تکه و خرد شده، پس از آن به مایع تبدیل شده و در نهایت به صورت الیاف درآمده‌اند، تشکیل شده است. هواپیمایی امارات تخمین زده تا پایان سال 2019 میلادی، استفاده از این پتوها منجر به بازیافت 88 میلیون بطری پلاستیکی خواهد شد. این مجموع، معادل با وزن 44 ایرباس A380 است.

استفاده از این پتوها برای اولین بار در خطوط هوایی استرالیا در دستور کار قرار گرفت. این در حالی است که ایرلاین‌های دیگر هم راهکارهای هوشمندانه‌ای را به‌منظور بازیافت مواد درون پروازی به کار بسته‌اند. به عنوان مثال، KLM یونیفرم‌های استفاده شده را به شکل فرش‌های هواپیمایی بازیافت می‌کند و ایرفرانس هم پوسترهای قدیمی و جلیقه‌های نجات را به صورت کیف‌های مخصوص بازیافت کرده است. ایرلاین‌های آمریکایی هم از گزینه ذوب پلاستیک برای تبدیل آن به اسباب بازی استفاده کرده‌اند.

با این تفاسیر، شاید پتویی که در پرواز اکونومی کلاس خود استفاده می‌کنید خیلی راحت نباشد اما حداقل با استفاده از آن احساس بهتری در خصوص وظیفه خود در قبال طبیعت و محیط زیست خواهید داشت.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.