مینی‌ون‌های خودران گوگل تا یک ماه دیگر در خیابان‌ها به راه خواهند افتاد

شرکت Waymo استارت‌‌آپ فعال در حوزه خودروهای بدون راننده که سال گذشته از گوگل جدا شد، مینی‌ون پسیفیکا کرایسلر را برای اولین‌بار به جاده‌ها خواهد آورد.

0

این مینی‌ون در مانتین‌ویو، کالیفرنیا و همچنین آریزونا به جاده‌هایی خواهد آمد که در حال حاضر خودروهای شاسی‌بلند بدون راننده لکسوس هزاران مایل را در چند سال گذشته در این مسیرها طی کرده‌اند.

این در حالی است که روز جاری Waymo اولین حضور خودروی بدون راننده Pacificas در مکان‌های عمومی را هم رقم زد. خودرویی که از زمان انعقاد قرارداد میان گوگل و فیات کرایسلر در ماه می 2016 در مرحله توسعه قرار گرفته بود.

Waymo اعلام کرده برای اولین بار تمامی تکنولوژی‌هایی که برای رسیدن خودرو به قابلیت حرکت بدون راننده نیاز است را بدون نیاز به طرف‌های ثالث توسعه داده است.

همین امر باعث شده این شرکت کنترل بیشتر و دقیق‌تری روی سخت‌افزارهای خودران داشته و هزینه‌های تولید را هم پایین بیاورد. به عنوان مثال، بنابر اعلام این شرکت، توسعه سنسورهای راداری درون شرکتی باعث کاهش هزینه‌های تولید تا 90 درصد شده است.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.