تماشا کنید: آیفون اپل ده سال پیش در چنین روزی توسط استیو جابز رونمایی شد

در تاریخ نهم ژانویه 2007 میلادی، استیوجابز مدیرعامل اپل روی صحنه مراسم ویژه این شرکت حاضر شد و از آیفون، دستگاه جدیدی که در ادامه راه، اپل را به بزرگ‌ترین شرکت حوزه تکنولوژی تبدیل کرد پرده برداشت.

حالا با گذشت ده سال از آن رویداد، بیش از پیش می‌توان به اهمیت محصول انقلابی اپل که در مک‌ورلد 2007 رونمایی شد پی‌برد. اگرچه گجت رونمایی شده کوپرتینویی‌ها آیفون نام گرفت اما استیو جابز از آن به عنوان دستگاهی سه در یک یاد می‌کرد. او معتقد بود آیفون درواقع آی‌پادی با صفحه‌نمایش عریض و کنترلرهای لمسی و در عین حال، تلفن همراه انقلابی و البته محصولی برای ایجاد تحول در حوزه ارتباطات اینترنتی است.

با گذشت یک دهه، نسل‌های جدیدی از آیفون هم رونمایی و به بازار عرضه شده‌اند تا همچنان بتوان به صحبت‌های جابز در خصوص این محصول استراتژیک استناد کرد. جابز از آیفون به عنوان گوشی کاربردی یاد کرد که امکان اجرای فیلم، پادکست‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، انتقال بوکمارک‌های مرورگر و همگام‌سازی تصاویر را فراهم می‌کند.

باید درنظر داشت آیفونی که جابز از آن سخت می‌گفت، به آیفون 7 بسیار نزدیک‌تر است تا آیفون اولیه‌ای که در سال 2007 میلادی پیش روی حضار قرار گرفته بود. آیفون 7 محصولی با صفحه‌نمایش بزرگ است که امکان پخش آنلاین موسیقی و فیلم را از طریق نرم‌افزارهای توسعه‌یافته برای iOS به خوبی فراهم می‌کند. این دستگاه همچنان هم مهم‌ترین محصول اپل به حساب می‌آید تا آنجایی که تیم‌کوک مدیرعامل اپل در سخنرانی روز جاری خود اینچنین گفت:

آیفون به ابزاری ضروری در زندگی مشتریان ما تبدیل شده و امروز، بیش از هر زمان دیگری راهکارهای موجود برای برقراری ارتباط، سرگرمی، کار و زندگی را تعریف می‌کند.

کوک از این فرصت استفاده کرد و از آینده روشن این محصول نیز اینچنین پرده برداشت:

آیفون در اولین دهه حضور خود در بازار استانداردهایی را برای محاسبات موبایلی وضع کرد و این تازه شروع راه است. بهترین‌های مورد انتظار از این محصول همچنان در راه است.

در ادامه مطلب بدنیست نیم‌نگاهی هم به مطلبی که در این لینک و در خصوص نهمین سالروز رونمایی از آیفون نگاشته شده داشته باشید.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.