سونی تلویزیون‌های 4K خود را با OLED و دالبی ویژن آپدیت کرد

شرکت سونی در نمایشگاه CES 2017 به طور رسمی اولین تلویزیون OLED خود را معرفی کرد.

0

به گزارش وب‌سایت Engadget، محصول جدید سونی یعنی XBR-A1E از راهکاری مشابه با آنچه پیش از این در تلویزیون‌های ال‌جی شاهد بودیم یعنی تعبیه سیستم صوتی در داخل صفحه‌نمایش استفاده کرده است. این امر با توجه به ضخامت بسیار کم پنل OLED که سونی مدعی شده زیبایی و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و یکتا را پدید آورده، ممکن شده است. سونی نام Acoustic Surface را برای این سبک طراحی یعنی تعبیه سیستم صوتی در صفحه‌نمایش درنظر گرفته است. تلویزیون OLED سونی در قالب ابعاد 55، 65 و 77 اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

سونی همچنان تمرکز خود روی بازار LCD را هم حفظ کرده تا با به‌روزرسانی مدل‌های X930E/X940E با تکنولوژی جدید تامین نور با استفاده از LED (به عنوان مثال مدل 940 از مجموعه کاملی از آرایه‌های LED برای تامین نور پس‌زمینه استفاده می‌کند)، بهبود کیفیت را برای کاربران این تلویزیون‌ها به همراه آورد. سونی تمامی این مدل‌ها از جمله نمونه OLED خود را به پشتیبانی از دالبی ویژن HDR تجهیز کرده تا کاربران،  تجربه بهتری در استریم محتویات و یا پخش از طریق بلوری‌پلیرها داشته باشند.

طبق معمول، تمامی تلویزیون‌های جدید از تکنولوژی پردازش تصویر شرکت سونی بهره‌مند شده و پشتیبانی از اندروید تی‌وی و گوگل کست را به همراه خواهند داشت. سونی در کنار تلویزیون‌های جدید از یک پخش‌کننده بلوری اولترا اچ‌دی جدید به نام UBP-X800 هم رونمایی کرده است. با وجود این، توضیحاتی در خصوص پشتیبانی این محصول از دالبی ویژن به میان آورده نشده است. علاوه بر این، سونی اشاره‌ای هم به قیمت یا زمان عرضه این محصولات نداشته است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.