سینپتیکس حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره را با یکدیگر ترکیب می‌کند

حسگرهای اثر انگشت و تکنیک‌های تشحیص چهره با وجود امنیت و راحتی مناسب کامل نیستند و سینپتیکس حالا با ترکیب این دو روش قصد دارد راهکار بهتری برای آنلاک کردن گوشی هوشمندتان ارائه کند.

0

در اکثر شرایط استفاده از حسگر اثر انگشت ساده‌تر از تشخیص چهره یا اسکن مردمک چشم است اما در برخی شرایط دیگر مثل زمستان و وقتی دستکش به دست دارید استفاده از حسگر اثر انگشت امکان‌پذیر نیست. جابجایی بین این دو شیوه کار ساده‌ای نخواهد بود و به همین دلیل سینپتیکس قصد ترکیب آن‌ها را دارد. این شیوه جدید که سینپتیکس آن را Biometric Fusion Engine می‌نامد نتایج حاصل از چهره و اثر انگشت را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا امنیت حتی از سطح کنونی نیز بالاتر رود.

با ترکیب این دو فناوری گوشی شما همچنین می‌تواند نتایج ناقص هرکدام از سنسورها را جبران کند. به‌طور مثال اگر انگشت خود را به‌طور ناقص روی حسگر قرار دهید و یا چهره شما به‌طور کامل در تصویر نباشد گوشی قادر خواهد بود از سنسور دیگر هویت شما را تأیید کند. برای مواقع حساس مثل پرداخت‌ها و دسترسی به حساب بانکی نیز استفاده همزمان از هر دو سنسور امنیت را بالاتر خواهد برد.

سینپتیکس هنوز زمان بهره‌گیری گجت‌ها از این فناوری جدید را اعلام نکرده است اما از آن‌جا که این شرکت هم در زمینه موبایل و هم پی‌سی نفوذ بسیار بالایی داشته و با شرکت‌های بزرگی همکاری می‌کند بعید نیست در ماه‌های آینده شاهد استفاده از این فناوری باشیم.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.