حذف 900 میلیون لینک ناقض کپی‌رایت از نتایج جستجوی گوگل در سال 2016

گوگل در ابتدا توسط دو دانشجوی خوش‌ذوق خلق شد و شاید این دو دانشجو که امروز تبدیل به دو سردمدار دنیای تکنولوژی شده‌اند آن موقع تصور خاصی از میزان موفقیت سرویس نداشتند. اما امروزه این سرویس به قدری بزرگ شده است که مرجع جستجوی تمامی ماست.

0

طبیعتا چنین اتفاقی بار سنگینی از مسئولیت را روی دوش این شرکت خالی می‌کند، مسئولیتی که این شرکت باید لینک‌های جستجویی را که به شما عرضه می‌کند در مرحله اول سندیت داشته باشند و همچنین با وضع قوانین سنگین کپی‌رایت قانونی نیز باشند. این شرکت باید رنک و امتیاز لینک‌های ناقض کپی‌رایت را پایین‌تر نمایش دهد تا به حقوق کپی‌رایت احترام بگذارد. مدتی است که شرکت‌های تولید محتوای مختلف همانند تولید‌کنندگان بازی یا فیلم، درخواست‌های قانونی فراوانی را ارائه داده‌اند تا گوگل لینک‌های به اصطلاح دزدی را حذف کند و گوگل نیز تلاش کرده تا همیشه سریعا اقدام کند و حال به گفته شرکت در سال میلادی که گذشت این سرویس 900 میلیون لینک که ناقض کپی‌رایت بوده‌اند را از سیستم جستجوی خود حذف کرده است.

این رقم بسیار بالاست و باید گوگل را در این مورد ستایش کرد. نسبت به سال 2015 میلادی این رقم 100 برابر افزایش داشته است.

همچنین گوگل همواره در تلاش است تا به کاربران و بازدید‌کنندگان خود بهترین نتیجه‌ی جستجو را ارائه دهد، جستجویی که مرجع باشد و همچنین سایت‌های ناقض کپی‌رایت از آن سودی نبرند.

لازم به ذکر است که شرکت‌های دارای حق کپی‌رایت با تمام قوا هوشیار هستند و حتی یک ثانیه از وقت خود را تلف نمی‌کنند و در صورت نقض کپی‌رایت سریعا یک اخطار قانونی ارسال می‌کنند و باید اشاره کرد که این شرکت‌ها حقوق کاملی را برای این کار دارند. در سالی که گذشت جمعی از این شرکت‌ها در مجموعه حدود یک میلیارد درخواست حذف لینک را برای گوگل ارسال کردند و گوگل تلاش کرده تا تمامی این درخواست‌ها را پاسخ دهد.

گوگل در گزارش خود می‌گوید که توانسته 89.8 درصد این درخواست‌ها را تکمیل کند و این بدین معناست که 914 میلیون لینک دزدی از این سرویس حذف شده‌اند. علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که گوگل هر هفته 20 میلیون لینک را حذف می‌کند. انتظار می‌رود که این میزان در سال 2017 کمتر شوند، اما خب فعلا در ابتدای سال هستیم و نمی‌توان تا چندین ماه آینده پیش‌بینی طولانی مدتی داشت.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.