لنوو برند گیمینگ Legion را با دو لپ‌تاپ Y520 و Y720 معرفی کرد

تنها اندکی پیش از یک سال پیش بود که دو شرکت Lenovo و Razer همکاری خود را برای تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ اعلام کردند. در آن شراکت، نقش Razer عملاً معرفی لنوو به جامعه گیمرها بود.

1

حالا به نظر می‌رسد که شور آن همکاری کاهش پیداکرده و امروز لنوو برند Legion خود را معرفی کرده است. درست مثل نام Predator از ایسر و Republic of Gamers از ایسوس، نام Legion از لنوو هم به سخت‌افزار و کامپیوترهایی که برای گیمرها طراحی‌شده اطلاق می‌شود. شاید تنها تفاوت آن‌ها این باشد که لنوو کار مشابهی را در ازای مبلغ کمتر انجام می‌دهد.

دو عضو اول خانواده لپ‌تاپ‌های Legion، دو لپ‌تاپ 15.6 اینچی Y720 و Y520 هستند که به‌تازگی در CES 2017 در لاس‌وگاس معرفی‌شده‌اند. هردو این لپ‌تاپ‌ها از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل (که با نام Kaby Lake شناخته می‌شود) قدرت می‌گیرند. لپ‌تاپ پیشرفته‌تر Y720، از پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-7700HQ استفاده می‌کند. این مدل دارای صفحه‌نمایش مات با کیفیت 4K و رزولوشن 3840 در 2160 و یک کیبورد با نور پس‌زمینه چندرنگ است؛ لپ‌تاپ ارزان‌قیمت‌تر Y520 رزولوشن 1080p داشته و تنها از نور پس‌زمینه قرمز برای کیبورد استفاده می‌کند. لپ‌تاپ Y720 باتری بزرگ‌تر 60WHr، اسپیکرهای بهتر و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 و یک پورت Thunderboolt 3 دارد. لپ‌تاپ Y520 نیز از پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1050 استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ Y720 نخستین لپ‌تاپی است که از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و لنوو امیدوار است که به آن توجه بیشتری شود. این ویژگی بیشتر برای بهبود افکت Surround Sound در زمان پخش محتوا از طریق هدفون‌ها در نظر گرفته‌شده است. گفته‌شده که جهت‌گیری صدایی که به‌این‌ترتیب پخش می‌شود، بسیار بهتر از خروجی تولیدشده توسط کارت صدای عادی لپ‌تاپ است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم اینکه با Dolby Atmos نمی‌توان افکت را بر هر صدایی اعمال کرد، محتوای اصلی باید به‌گونه‌ای ضبط‌شده باشد که بتوان از Atmos در پخش آن استفاده کرد. در حال حاضر Overwatch تنها بازی ویدئویی است که از Atmos پشتیبانی می‌کند، پس اگر این بازی را دوست دارید از تجربه بسیار لذت خواهید برد؛ اگرنه باید صبر کنید تا تولیدکنندگان بیشتری از این قابلیت در بازی‌های خود بهره ببرند.

ظاهر فیزیکی این دو لپ‌تاپ عجیب به نظر می‌رسد. طبق اظهارات این کمپانی، تحقیقات زیادی در بازار انجام داده تا متوجه شود چه چیزی برای گیمرها اهمیت دارد؛ اما ظاهر دو دستگاه شبیه به ترکیبی از طراحی لپ‌تاپ‌های Alienware و Asus به نظر می‌رسد. نقطه‌های قرمزرنگ بالای کیبورد نیز تنها برای زیبایی استفاده‌شده‌اند. نور RGB پس‌زمینه کیبورد نیز صرفاً جهت زیبایی این‌طور طراحی‌شده و کاربرد خاصی ندارد. لنوو جدای از به‌کارگیری Dolby Atmos مرز فنی تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ را جابه‌جا نکرده و از سخت‌افزار مرسوم برای این دو دستگاه استفاده کرده است. در مورد باتری نیز با هر بار شارژ، Y720 تا 5 ساعت و باتری Y520 تا 4 ساعت دوام می‌آورند. به این معنی که در استفاده واقعی اگر باتری لپ‌تاپ بیش از چند ساعت کار کند، خوش‌شانس محسوب می‌شوید.

به نظر می‌رسد که صفحه Y720 اندکی زیاده از حد انعطاف داشته و پلاستیک نسبتاً براق پایین صفحه به‌سادگی زشت دیده می‌شود. لولای صفحه‌نمایش نیز چندان قدرتمند نبوده و حرکت آن روان نیست. به نظر می‌رسد که تمام لپ‌تاپ با استفاده از پلاستیک سبک ساخته‌شده باشد. این در حالی است که لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی EVGA SC17 و Alienware 13، 15 و 17 بادوام و محکم دیده می‌شوند؛ اما کامپیوترهای جدید Legion از لنوو، چندان قابل‌اطمینان و متقاعدکننده نیستند.

شاید بهترین جاذبه این دو لپ‌تاپ قیمت‌گذاری آن‌ها باشد. قیمت Y520 از 899.99 دلار شروع‌شده و تا دو ماه بعد عرضه خواهد شد. لپ‌تاپ Y720 نیز از 1399.99 دلار شروع‌شده و از 4 ماه دیگر عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از این لپ‌تاپ‌ها به غول‌های کلاس خود بدل نشوند و این امر در آغاز به کار یک برند جدید، مایه تأسف است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mehdi می‌گوید

    کاملا اشتباه … همه راضی بودن در ضمن جنس بدنه آلومینویمیه و تنها اشکالش اینکه اشکالی نداره