بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

برای ضبط مکالمات تلفنی در اندروید اپلیکیشنی‌های مختلفی وجود دارد که در این قسمت قصد داریم نگاهی به بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید داشته باشیم.

5

اگر بگوییم دوای هر دردی در گوشی‌های اندرویدی پنهان شده است، چندان سخن به گزاف نگفته‌ایم، از طرف دیگر به‌ لطف پیشرفت تکنولوژی، شاهد حضور سخت‌افزار خوب و قوی برای انجام کارهای مختلف در گوشی‌های اندرویدی هستیم. این امر باعث شده است نیازهای بیشتری از کاربران توسط گوشی‌های هوشمند پاسخ داده شود.

اولین استفاده هر گوشی هوشمند یا غیر هوشمندی، مکالمه و برقراری ارتباط صوتی با مخاطب است، در این بین حتماً برای شما هم پیش آمده است که در حین صحبت به این فکر بیافتید که مکالمه تلفنی خود را برای استفاده در آینده، ضبط کنید. خوشبختانه انجام این کار از گفتن آن هم راحت‌تر است و تنها کافی است تا یک اپلیکیشن مناسب برای ضبط مکالمات تلفنی را در گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

ذکر این نکته نیز لازم است که بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی به صورت پیش‌فرض دارای اپلیکیشنی برای ضبط مکالمات تلفنی هستند، اما این اپلیکیشن امکانات ابتدایی دارد و زیاد نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

به همین منظور در این قسمت برآن شدیم تا نگاهی به بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید داشته باشیم. برای راحتی شما این بررسی را به دو قسمت اپلیکیشن‌های رایگان و پولی تقسیم کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری را در انتخاب اپلیکیشن داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های رایگان ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

۱. اپلیکیشن ACR

این اپلیکیشن که از آن با نام Automatic Call Recorder نیز یاد می‌شود، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان ضبط مکالمات تلفنی در اندروید است. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی تمامی مکالمات تلفنی را می‌توانید بر روی گوشی اندروید خود ضبط کنید. رابط کاربری اپلیکیشن ACR نیز بسیار راحت و ساده است.

اگر چه اپلیکیشن ACR با هدف ضبط مکالمات ورودی و خروجی از گوشی با کیفیت اچ‌دی ساخته شده است، اما شاهد امکانات دیگری نیز در این اپلیکیشن رایگان هستیم.

کاربر با استفاده از این اپلیکیشن قادر است به صورت خودکار یا دستی تمامی تماس‌های گوشی را ضبط کند. جالب اینجاست که امکان حذف تماس‌های قدیمی ضبط شده توسط این اپلیکیشن نیز وجود دارد. امکان مشخص کردن تماس‌های ضبط شده نیز کاربر را قادر می‌سازد تا از این طریق جلوی، پاک شدن نابهنگام مکالمه‌های ضبط شده را بگیرد.

توسعه دهندگان اپلیکیشن ACR فکر همه چیز را کرده‌اند و کاربر می‌تواند تماس‌های ضبط شده با اهمیت را در این اپلیکیشن در فضای رایانش ابری گوگل درایو ذخیره کند.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی ACR از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۲. اپلیکیشن Call Recorder

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار برای ضبط مکالمات تلفنی در اندروید است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربر قادر است مکالمات تلفنی خود را در فرمت‌های متنوعی نظیر 3GP, MP3, AAC و WAV ضبط کند.

پس از اینکه کاربر اپلیکیشن Call Recorder را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کرد، اپلیکیشن به صورت خودکار فرآیند ضبط مکالمات ورودی و خروجی گوشی را بر عهده می‌گیرد. از دیگر امکانات جالب این اپلیکیشن نیز می‌توان امکان ذخیره مکالمات ضبط شده در فضای رایانش ابری دراپ‌باکس را نام برد.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Call Recorder از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۳. اپلیکیشن Galaxy Call Recorder

این اپلیکیشن یک ابزار راحت و ساده برای ضبط تمامی مکالمات بر روی گوشی اندرویدی شماست، هدف اصلی ساخت اپلیکیشن Galaxy Call Recorder، سادگی در امر ضبط مکالمات است. کاربر با استفاده از این اپلیکیشن قادر است به راحتی تنظیمات ضبط را بر روی حالت خودکار قرار دهد، یا اینکه تنظیمات به گونه‌ای انجام شود که بنا به دلخواه کاربر فرآیند ضبط یک مکالمه به‌خصوص صورت گیرد. جالب اینجاست که Galaxy Call Recorder از امنیت خوبی نیز برخوردار است و کاربر می‌تواند برای فرآیند ضبط مکالمات، گذرواژه‌ انتخاب کند تا هر کسی به این راحتی به مکالمه‌های ضبط شده دسترسی نداشته باشد.

این اپلیکیش نیز مانند سایر اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، فرآیند ضبط مکالماتِ ورودی و خروجی را بر عهده می‌گیرد و از طرف دیگر، تمامی مکالمات ضبط شده، بر روی حافظه میکرو اس‌دی گوشی برای دسترسی‌های بعدی ذخیره می‌شود.

در کنار امکان ذخیره مکالمات بر روی کارت حافظه، اپلیکیشن Galaxy Call Recorder امکان ذخیره مکالمات بر روی فضاهای رایانش ابری گوگل‌ درایو و دراپ‌باکس را نیز در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد.

همان‌گونه که از نام این اپلیکیشن پیداست، سامسونگ آن را برای گوشی‌های سری گلکسی خود توسعه داده است، اما سایر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند به‌ راحتی Galaxy Call Recorder را از گوگل‌پلی استور دانلود و از آن استفاده کنند.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Galaxy Call Recorder از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۴. اپلیکیشن RMC


اپلیکیشن RMC که با نام کامل Recorder My Call نیز شناخته می‌شود همیشه در فهرست اپلیکیشن‌های محبوب ضبط مکالمات تلفنی قرار گرفته است. هدف اصلی اپلیکیشن RMC ضبط تماس‌های خروجی و ورودی است.

لازم به ذکر است که توصیه می‌کنیم در حین استفاده از این اپلیکیشن صدای گوشی را بر روی حالت بلندگو قرار دهید تا مکالمه‌های انجام شده با بالاترین کیفیت ضبط شود.

در اپلیکیشن RMC نیز مانند سایر اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، امکان آپلود مکالمه‌های ضبط شده بر روی گوگل درایو و دراپ‌باکس میسر است، البته مکالمه‌ها باید ابتدا بر روی کارت حافظه گوشی ضبط می‌شود و سپس با فضای رایانش ابری گوگل درایو یا دراپ‌باکس همسان‌سازی خواهد شد.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی RMC از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۵. اپلیکیشن All Call Recorder


انصافاً باید گفت اپلیکیشن All Call Recorder، یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های ضبط صدا در گوگل‌پلی استور است، این اپلیکیشن در کنار سادگی که دارد به راحتی از پس ضبط تماس‌های ورودی و خروجی در گوشی‌‌های اندرویدی بر می‌آید و مکالمات را در فرمت 3gp ضبط می‌کند.

جالب اینجاست که در کنار این همه سادگی، توسعه دهندگان این اپلیکیشن امنیت آن را فراموش نکرده‌اند و کاربر قادر است برای مکالمه‌های ضبط شده گذرواژه نیز مشخص کند. تمامی فایل‌های مربوط به ضبط مکالمات نیز در فضای رایانش ابری قابل ذخیره شدن است.

امکانات اپلیکیشن All Call Recorder به همین جا ختم نمی‌شود و کاربر می‌تواند مکالمه‌های ضبط شده را از طریق ایمیل، واتس‌اپ، اسکاپ، بلوتوث و سایر راه‌های ارتباطی به اشتراک بگذارید.

اجرا کردن مکالمه‌های ضبط شده نیز بسیار راحت است و کاربر باید بر روی فایل مورد نظر انگشت خود را نگه دارد تا امکانات مربوط به اجرا، پاک کردن یا به اشتراک گذاری این فایل نمایش داده شود.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی All Call Recorder از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۶. اپلیکیشن Smart Auto Call Recorder


همان‌گونه که از اسم این اپلیکیشن پیداست با یکی از هوشمند‌ترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی در اندروید طرف هستیم، اپلیکیشن Smart Auto Call Recorder به صورت خودکار فرآیند ضبط مکالمات را آغاز می‌کند و برای این کار نیازی نیست تنظیمات به‌خصوصی را انجام دهید.

به لطف این اپلیکیشن رایگان به راحتی می‌توانید تمامی مکالمه‌های ورودی و خروجی گوشی اندرویدی خود را ضبط کنید، در کنار این قابلیت، با استفاده از اپلیکیشن Smart Auto Call Recorder قادر هستید تا نام مکالمه‌‌های ضبط شده را تغییر دهید، آن‌ها را در گوشی خود ذخیره کنید یا اینکه به مکالمه‌های ضبط شده، مجدداً گوش فرا دهید. امکان ارسال مکالمه‌های ضبط شده از طریق ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و بلوتوث نیز در Smart Auto Call Recorder مسیر است. این اپلیکیشن به لحاظ امنیتی از ویژگی قفل صفحه نیز بهره می‌برد.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Smart Auto Call Recorder از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


تا این قسمت به اپلیکیشن‌های رایگان ضبط مکالمات تلفنی در اندروید پرداختیم، اکنون نوبتی هم که باشد نوبت اپلیکیشن‌های پولی است که با پرداخت هزینه و خرید آنها، می‌توانید مکالمه‌های خود را با امکانات بیشتر، در گوشی اندرویدی ضبط کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های پولی ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

۱. اپلیکیشن Call Recorder Pro

این اپلیکیشن قبل از ضبط کردن یک مکالمه به کاربر هشدار می‌دهد، این امر باعث می‌شود تا هر تماس تلفنی ضبط نشود و تنها تماس‌هایی را ضبط کنید که برای شما اهمیت دارد. امکان تنظیم کیفیت صدای ضبط شده، عدم امکان پاک‌ کردن بعضی از مکالمه‌ها و ذخیره مکالمه‌ها در فضای رایانش ابری را می‌توان از امکانات ویژه اپلیکیشن Call Recorder Pro نام برد.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Call Recorder Pro با بعضی از گوشی‌های اندرویدی سازگاری ندارد. این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های اندرویدی نکسوس ۵، گوشی‌های اچ‌تی‌سی سری وان، گلکسی اس ۴ و اس ۵، تست شده است و با آن‌ها سازگاری کامل دارد.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Call Recorder Pro از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۲. اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro


این اپلیکیشن در واقع نسخه پولی اپلیکیشن Automatic Call Recorder است که در قسمت اپلیکیشن‌های رایگان به آن اشاره کردیم. کاربر با استفاده از اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro قادر است تمامی مکالمه‌های اندرویدی را ضبط کرده یا تنها مکالمه‌های مشخصی را ضبط کند، به لحاظ فرمت‌های ذخیره سازی نیز این اپلیکیشن چیزی کم و کسر ندارد و امکان ذخیره مکالمه‌های انجام شده با فرمت‌های 3gp, amr و wav ممکن است. در اپلیکیشن Automatic Call Recorder Pro نیز شاهد امکان ذخیره سازی مکالمه‌ها بر روی فضاهای رایانش ابری گوگل درایو و دراپ‌باکس هستیم.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Automatic Call Recorder Pro از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۳. اپلیکیشن All Call Recorder Deluxe

این اپلیکیشن به خاطر ظاهر ساده و امکانات کارآمدی که دارد برای ضبط مکالمات تلفنی در اندروید معروف شده است. با استفاده از اپلیکیشن All Call Recorder Deluxe کاربر قادر است به راحتی تمامی مکالمه‌های انجام شده با گوشی را در فرمت 3gp بر روی گوشی خود ضبط کند. در اپلیکیشن All Call Recorder Deluxe شاهد ویژگی جالبی هستیم که در هیچ‌ کدام از اپلیکیشن‌های بالا به آن برنخوردیم. با استفاده از این ویژگی کاربر قادر است مکالمه‌های ضبط شده را بر اساس شماره تلفن، زمان تماس، مدت تماس و نوع فایل ذخیره شده، مرتب کند.

در کنار تمامی این موارد، کاربر به راحتی قادر است با استفاده از این اپلیکیشن تماس‌های ضبط شده را از طریق ایمیل، اسکایپ، بلوتوث، فیس‌بوک برای دوستان خود ارسال کند.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی All Call Recorder Deluxe از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


۴. اپلیکیشن Easy Voice Recorder Pro


اپلیکیشن Easy Voice Recorder Pro، یک اپلیکیشن تمام‌ عیار و حرفه‌ای برای ضبط مکالمات در گوشی‌های اندرویدی است. جالب اینجاست که از این اپلیکیشن برای ضبط صدای اطراف نیز می‌توان استفاده کرد. به این ترتیب با کمک Easy Voice Recorder Pro به راحتی می‌توانید صدای جلسه‌‌ها و کلاس‌های درس را نیز ضبط کنید. لازم به ذکر است، از آنجایی که این اپلیکیشن در دسته اپلیکیشن‌های پولی قرار دارد، در آن شاهد هیچ تبلیغات یا محدودیتی نخواهید بود.

امکان مدیریت مکالمه‌های ضبط شده نیز در Easy Voice Recorder Pro بسیار ساده و راحت است و کاربر می‌تواند مکالمه‌های ضبط شده را به راحتی به کامپیوتر منتقل کند. این اپلیکیشن یک ویجت نیز دارد که با قرار دادن آن بر روی صفحه گوشی می‌توانید سریع‌تر به امکانات ضبط مکالمه‌ها و صدای اطراف دسترسی داشته باشید.

قابلیت تنظیم کیفیت صدای ضبط شده نیز در این اپلیکیشن وجود دارد، به این ترتیب کاربر می‌تواند صدای مکالمه‌ها را در فرمت AMR که حجم کمتری می‌گیرد ذخیره کند، یا اینکه آن‌ها را با کیفیت AAC ذخیره کند، این فرمت حجم بیشتری می‌گیرد اما کیفیت بیشتری دارد، امکان ذخیره مکالمه‌های انجام شده با کیفیت PCM نیز در اپلیکیشن Easy Voice Recorder Pro میسر است. این فرمت کیفیت بسیار بالایی دارد و طبیعتاً حجم بیشتری نیز اشغال می‌کند.

اگر هم از آن دسته کاربرانی هستید که در خصوص کیفیت صدای ضبط شده وسواس زیادی به خرج می‌دهند با فعال کردن حالت Camcorder در این اپلیکیشن می‌توانید مکالمه‌های انجام شده را با کیفیتی بالاتر از میکروفن گوشی ضبط کنید.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی Easy Voice Recorder Pro از گوگل‌پلی استور به لینک زیر مراجعه کنید:


همان‌گونه که وعده داده بودیم نگاهی به اپلیکیشن‌های برتر ضبط مکالمات تلفنی در اندروید انداختیم، اگر شما هم از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرده‌اید یا اینکه اپلیکیشن‌های دیگری را سراغ دارید، تجارب خود را از کار کردن با این اپلیکیشن‌ها در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مبینا می‌گوید

    سلام من هر برنامه ظبط دو طرفه ای که نصب میکنم فقط صدای خودمو ظبط میکنه نه طرف مقابل و بعضی هاشونم اصلا صدا رو ظبط نمیکنن فقط اندازه مکالمات رو نشون میدن میشه بهم کمک کنید لطفا

  2. Ali tavana می‌گوید

    سلام گوشی من A30 و هر برنامه که نصب میکنم جواب نمیده لطفا منو راهنمایی کنید

  3. کامی می‌گوید

    افتصاح افتضاح

  4. علی می‌گوید

    کی مجبورتون کرده که دروغ ببافید؟ همشونو امتحان کردم هیچکدوم بدرد نمیخورند. صدای مخاطب اصلا ضبط نمی شه یا خیلی خیلی ضعیف ونامفهوم

    1. ابراهیم می‌گوید

      سلام با نظر شما کاملا موافقم صدای طرف مقابل خیلی خیلی ضعیفهاصلا خوب نیست همش الکیه.