تیم کوک: نگران نباشید! کامپیوترهای دسکتاپ عالی اپل در راهند

اگر فکر می‌کنید اپل رایانه‌های رومیزی را فراموش کرده اشتباه می‌کنید! تیم کوک می‌گوید این شرکت به‌زودی محصولات رومیزی فوق‌العاده‌ای عرضه خواهد کرد.

2

اپل به تازگی لپ‌تاپ‌های جدید مک‌بوک پرو 2016 خود را عرضه کرده است اما هنوز خبری از آی‌مک یا مک پرو جدید نیست. اگر از کاربران دسکتاپ هستید و به محصولات اپل علاقه دارید می‌دانید که این شرکت در زمینه iMac از رقبایی مثل سرفیس استودیو عقب افتاده و کامپیوتر حرفه‌ای رومیزی Mac Pro نیز سال‌هاست آپدیت نشده است. به همین دلیل تیم کوک مدیرعامل اپل در این‌باره اعلام کرده که محصولاتی عالی در راه است.

دسکتاپ برای ما موقعیت استراتژیک و مهمی دارد. دسکتاپ نسبت به نوت‌بوک خاص و ویژه است چرا که می‌توانید قدرت بسیار بیشتری را در دسکتاپ جای دهید: صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، بیشترین مموری و حافظه، درگاه‌های بیشتر و عملکرد سریع‌تر. پس دلایل بسیار زیادی برای اهمیت دسکتاپ وجود دارد که در برخی موارد برای کاربران ضروری هستند.

نسل فعلی آی‌مک بهترین دسکتاپی است که تاکنون ساخته‌ایم و صفحه‌نمایش رتینا 5K آن بهترین صفحه‌نمایش دسکتاپ در دنیاست.

برخی افراد سوالاتی را درباره تعهد ما به دسکتاپ مطرح کرده‌اند. اگر هیچ‌گونه شکی در این‌باره نسبت به تیم ما وجود دارد بگذارید واضح بگویم: ما دسکتاپ‌های فوق‌العاده‌ای را در راه داریم. در این مورد نگران نباشید!

هنوز مشخص نیست که منظور کوک از محصولات دسکتاپ تنها آی‌مک است و یا آپدیت‌هایی برای مک‌مینی و مک‌پرو هم در راه هستند اما شکی نیست که کاربران حرفه‌ای اپلی بی‌صبرانه منتظر محصولات جدید هستند. خوب است بدانید مک‌مینی از سال 2007 تا 2012 تقریباً هر سال آپدیت می‌شد و آخرین آپدیت این محصول هم سال 2014 عرضه شد. مک‌پرو هم از سال 2006 تا 2013 آپدیت شد و حالا سه سال است که حرفه‌ای‌ترین کامپیوتر اپل آپدیتی را دریافت نکرده است. این در حالیست که iMac آخرین بار سال گذشته با صفحه‌نمایش 5K آپدیت شد و با این وجود امسال خبری در مورد این محصول وجود نداشت.

به این ترتیب به اعتقاد برخی منظور کوک از دسکتاپ تنها iMac بوده و این شرکت قصد عرضه نسخه جدید Mac Pro را ندارد. اما این‌ها همه حدس و گمان است و حتی کاربران مک‌پرو نیز می‌توانند به عرضه نسخه‌های جدید در آینده امیدوار باشند.

TheVerge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد کاظمی می‌گوید

    بله
    البته با قیمت پدرش

  2. ادرین می‌گوید

    من امسال منتظر ایمک جدید بودم ولی ایمک تا 5 سال بعد هم به سرفیس استودیو نمیرسه به لحاظ برخورداری از نمایشگر لمسی قلمی!وقابل حرکت بودن نمایشگر!اپل فوق فوقش حافظه ورم ایمک رو ارتقامیده وصفحه کلید با تاچ بار معرفی میکنه!و احتمالا همه پورتهارو حذف میکنه و4تا usb c میذاره.