یاهو به هک و افشای اطلاعات یک میلیارد کاربر خود اعتراف کرد

یاهو به تازگی خبر از افشای اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر خود در آگوست سال 2013 (مردادماه سال 92) اعتراف کرده است.

0

همان‌طور که پیش از این در خبرها خوانده بودید در سال 2014 یک نفوذ امنیتی به سرورهای یاهو باعث افشای اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر این سرویس شده بود اما ظاهراً این بدترین هجوم امنیتی نبوده است! به اعتراف یاهو یک حمله دیگر که در سال 2013 انجام شده و احتمالاً با حادثه سال 2014 نیز متفاوت بوده است. به هر حال گفته می‌شود هکرها همان افرادی بوده‌اند که در سال 2014 با بررسی کدهای امنیتی توانسته‌اند راهی برای جعل کردن کوکی‌ها و هدف قرار دادن اکانت‌های خاص پیدا کنند.

گفته می‌شود در این حمله عظیم اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد، پسورد (هش شده MD5) و در برخی موارد سوالات و پاسخ‌های امنیتی به‌صورت رمزگذاری شده یا رمزگذاری نشده درزش ده است. در حال حاضر یاهو در حال تماس و مکاتبه با کاربرانی است که احتمالاً قربانی این هک بوده‌اند. به این ترتیب اگر از جمله کاربران یاهو هستید که پسورد و سوال امنیتی خود را از دو سال پیش تاکنون تغییر نداده‌اید توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر این اطلاعات اقدام کنید.

همان‌طور که می‌دانید پس از بدتر شدن اوضاع یاهو شرکت ورایزن آمریکا تصمیم گرفت یاهو را با قیمت 4.83 میلیارد دلار خریداری کند اما این افشای جدید ممکن است قیمت نهایی معامله را تغییر داده و یا ورایزن را به کلی از پیشنهاد خود منصرف کند. به هر حال به نظر می‌رسد هر روز اخبار بیشتری از اوضاع وخیم یاهو به گوش می‌رسد و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نزدیک دیگر هیچ کاربری رغبت به استفاده از سرویس‌های این شرکت نداشته باشد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.