پلتفرم اینترنت اشیا گوگل با نام Android Things معرفی شد

گوگل مدتی است که تلاش می‌کند تا فرای مرزهای پیشین قدم بگذارد و تجارت خود را گسترده‌تر از یک سیستم‌عامل و یک سایت کند. از قدم گذاشتن به دنیای سلامت و پزشکی گرفته تا تولید گوشی به شکل اختصاصی‌تر و همچنین گسترده کردن اندروید به شکلی تازه با نام Internet of Things که به نظر جالب می‌آید.

0

سال 2015 گوگل برای اولین بار پروژه Internet of Things را معرفی کرد که در ابتدا سیستم‌عامل Brillo نام داشت. امروز گوگل نام تازه‌ی Android Things را برای این پروژه در نظر گرفته است. این پلتفرم امروز عرضه شده است و توسعه‌دهندگان و عموم می‌توانند به راحتی به این سیستم‌عامل که برای پلتفرم‌های سخت‌افزاری مختلفی طراحی شده دسترسی یابند و با آن کار کنند.

Android Things که نسخه ساده‌تر از اندروید معمولی است. این سیستم‌عامل تا حد امکان ساده شده و اضافات از روی آن برداشته شده تا توسعه‌دهندگان بتوانند به راحتی آن را روی محصولاتی که قدرت پردازشی ضعیف‌تری دارند استفاده کنند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که توسعه‌دهندگان بتوانند همانند اندروید معمولی با آن برخورد کنند و بتوانند با برنامه‌هایی همچون Android Studio و Google Play Service و یا Google Cloud Platform کار کنند. همچنین این سیستم از پروتکل ارتباطی Google Weave استفاده می‌کند که امکان ارتباط و هماهنگی با Google Assistant را دارا می‌باشد. Samsung SmartThings پیش از این با Weave کار کرده و شرکت‌هایی مانند Belkin، Honeywell و TP-Link نیز کار با این پروتکل را در دستور کار خود دارند.

گوگل اعلام کرده که اگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند تولید دستگاه‌های IoT باشند این شرکت سه برد از پیش طراحی و همگام سازی شده‌ی مختلفی را برای این افراد در نظر گرفته است و می‌توان از سایت گوگل تصاویر آن‌ها را دانلود کرد. بردهایی Intel Edison، NXP Pico، Raspberry Pi 3 از این قبیل بردها هستند. ناگفته نماند اولین نسخه این سیستم دارای چندین مشکل مشخص است که گوگل قول داده در آپدیت‌های بعدی آن‌ها را رفع و برطرف کند و قرار است به صورت منظم برای این سیستم آپدیت عرضه شود.

AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.