این شهر 25 سال در اعماق دریاچه قرار داشت!

آتلانتیس یک شهر خیالی است که در داستان‌های بسیاری خود را نشان داده است. شهری که در گوشه‌ای از اقیانوس اطلس غرق شده است. شهری که پر است از عجایب مختلف و لوح زمردی که تمامی دانش‌های جهان در آن ثبت شده است. به هر حال باید در آخر بدانید که تمامی این‌ها خیال پردازی افرادی همچون افلاطون است. اما مثل این‌که یک شهر همانند آتلانتیس نیز وجود خارجی دارد.

3

شهر Villa Epecuen یک شهر کوچک و دورافتاده است که در ساحل Lago Epecuen که یک رودخانه در فاصله 650 کیلومتری بوینس‌آیرس آرژانتین است قرار دارد. این شهر ابتدا در سال 1920 تاسیس شد و از آن پس به مدت پنجاه سال یعنی تا سال 1970 جمعیت رو به افزایشی تا میزان 5000 نفر داشت. این شهر ساحلی طی سال‌ها میزبان باران‌های بسیار فراوانی بود و همین باعث شد که تا حدی زیر آب فرو برود و از آب اشباع شود. در سال 1985 سدی که قرار بود این آب را از شهر جدا کند شکسته شد. از سال 85 تا سال 93 این شهر حدود 10 متر زیرآب فرو رفته بود. داستان این شهر نسبتا همان جان تمام شد. از همان سال‌ها این شهر به یک خرابه تبدیل شده بود. اما آب‌ها کمی فروکش کردند و در سال 2009 بالاخره خرابه‌های این شهر مشخص شدند. این‌ها تصاویری هستند از آتلانتیس مدرنی که در آرژانتین قرار گرفته است.

آب‌های رود Lago Epecuen به شدت شور هستند و تنها دریای مرده است که از این رود شورتر است. گاهی اوقات مردم علاقه داشتند تا در این آب، آب‌تنی کنند.

در سال 1970 این شهر کوچک 5000 ساکن داشتند و هزاران هزار توریست و گردشگر دیگر هر تابستان به سوی این شهر می‌آمدند تا از آب استفاده کنند.

هنگامی که آب تمام شهر را فراگرفت، ساکنین بر روی سقف خانه‌هایشان مستقر شدند تا بلکه آب بالاخره فروکش کند، اما این‌چنین نشد. بالاخره بعد از مدتی همه امید خود را از دست دادند و شهر را رها کردند، پس از آن آب با حجم بیشتری کل شهر را پوشاند.

پس از مدتی مساحتی حدود 40 بلوک تماما زیر آب فرورفته بود.

این قسمت به خصوص آرژانتین در حد فاصل سال‌های 1970 تا دهه 80 به شدت باران‌خیز بود و تا توانست میزبان باران‌های بسیار شدید بود.

25 سال طول کشید تا آبی که تمام شهر را گرفته بود کاملا فروکش کند.

شهر و قسمت‌های همچون قبرستان شهر که کمی دورتر از شهر هستند، از سال 2009 تا به حال کم کم در حال نمایان شدن هستند، اما همچنان این شهر امروزه رها شده و خالی از سکنه است.

تنها برخی از پایه ساختمان‌ها یا یک نمای سنگی از آن‌ها باقی مانده است. اگر لوازم خانکی فلزی یا اسکلت ساختمانی نیز در آن دوران موجود بوده، حالا بقایای نامشخصی از آن در دسترس است.

رودخانه همه چیز در یک لایه غلیظ نمک پوشانده است، همه چیز انگار با یک لایه خاک سفید پوشیده شده است.

بتن ساختمان‌ها کاملا همه جا را پوشانده، حتی دور فلز یک تخت زنگ‌زده را نیز پوشانده است.

فقط یک نمای بیرونی کوچک از خانه‌ها باقی مانده است.

آب شور تمامی درخت‌های شهر را به قتل رسانده است.

میدان مرکزی این شهر، در آن سال‌ها جایی برای جمع شدن و کنار هم آمدن مردم بود، اما پس از آب‌گرفتگی اساسا همه چیز نابود شد. حال خرابه‌هایی از این شهر بیدار شده و خودنمایی می‌کند.

Allday

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. پریسا می‌گوید

    مثل جزایر ناز سمت قشم که وقتی آب پایین میره میشه پیاده از ساحل تا جزیره رفت و وقتی بالاست نمیشه . واقعا برای من جالب بود

  2. پوریا می‌گوید

    خیلی جالب بود

  3. faghat LG می‌گوید

    عجب دنیاییه عجب روزگارییه یه زمانی شهرهای ماهم خالی از سکنه میشه شایدبخاطر الودگی هوا یاجنگ یا اخرالزمان وقیامت