سامسونگ، اچ‌تی‌سی، سونی، گوگل و فیس‌بوک بنیاد جهانی واقعیت مجازی را بنا کردند

با رشد و توسعه فناوری واقعیت مجازی و پلتفرم‌های مختلف آن نیاز به یک انجمن و سازمان واحد در این زمینه احساس می‌شد و حالا چند شرکت بزرگ فناوری با همکاری یکدیگر بنیاد جهانی واقعیت مجازی را با نام Global VR Association بنا کرده‌اند.

1

در حال حاضر فعالان عرصه واقعیت مجازی شامل فیس‌بوک با هدست Oculus Rift، اچ‌تی‌سی با Vive، گوگل با Daydream، سونی با PlayStation VR، سامسونگ با Gear VR و سرانجام ایسر با Starbreeze هستند. این شرکت‌ها حالا بنیاد جهانی واقعیت مجازی را با نام GVRA تأسیس کرده‌اند تا بتوانند با همکاری یکدیگر این فناوری را بهبود ببخشند. در این میان البته نام‌های مایکروسافت که اخیراً هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز 10 را معرفی کرد و OSVR که توسط ریزر، اینتل و Leap حمایت می‌شود خالیست و انتظار داشتیم نام Valve نیز به عنوان شریک اچ‌تی‌سی در این لیست باشد.

به هر حال هدف از تشکیل این بنیاد بهبود تجربه واقعیت مجازی برای کاربران است. Oculus اعتقاد دارد تجربه بد VR می‌تواند به تمام بازار این فناوری و پلتفرم‌هایش صدمه بزند و GVRA با هدف جلوگیری از این اتفاق شکل می‌گیرد. بسیاری از فناوری‌هایی که در گذشته به نظر جذاب بودند از جمله تلویزیون‌های سه‌بعدی دیگر طرفداران زیادی ندارند و شاید دلیل آن تجربه نه‌چندان خوب کاربران و محتوای نه‌چندان راضی کننده باشد. به این ترتیب اعضای GVRA در تلاش خواهند بود تا بهترین تحقیقات را با کمک یکدیگر و به‌صورت بین‌المللی برای پیشبرد این صنعت انجام دهند.

در حال حاضر برای تجربه واقعیت مجازی با تمام جذابیت‌های آن باید هزینه نسبتاً هنگفتی را بپردازید و شاید یکی از مهم‌ترین اهداف GVRA فراهم کردن این تجربه با قیمت پایین‌تر برای تمامی علاقمندان باشد. از این پس قرار است هدست‌ها و محصولات واقعیت مجازی با لوگوی تأیید GVRA عرضه شوند.

GSMARena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. faghat LG می‌گوید

    مرسی مرسی مرسی