پردازنده آینده اسنپ‌دراگون کوالکام با ویندوز 10 سازگار خواهد بود

در حال حاضر کوالکام بزرگترین تولیدکننده چیپست‌های موبایلی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد حالا قصد دارد به دنیای دسکتاپ و تبلت‌های ویندوزی نیز وارد شود.

0

چیپست‌های موبایلی در چند سال اخیر راه زیادی را پیموده‌اند و حالا قدرت آن‌ها با تراشه‌های رده پایین دسکتاپ تفاوت زیادی ندارد. کوالکام که در حال حاضر یکی از بزرگترین‌ تولیدکنندگان این چیپست‌های محسوب می‌شود حالا قصد دارد تراشه‌های خود را با ویندوز 10 نیز کاملاً سازگار کند.

روز پنجشنبه مایکروسافت یک مراسم با عنوان انجمن مهندسی سخت‌افزار ویندوز WinHEC برگزار کرد و غیرمنتظرانه‌ترین حضور در این مراسم را کوالکام داشت. مایکروسافت و کوالکام اعلام کردند که قصد دارند با همکاری یکدیگر تجربه کامل ویندوز 10 را از چیپست بعدی به تراشه‌های اسنپ‌دراگون بیاورند. به نظر می‌رسد تراشه بعدی اسنپ‌دراگون اولین چیپست این شرکت خواهد بود که با نسخه 64 بیتی سیستم‌عاملی به‌جز اندروید یا iOS سازگار است.

به اعلام مایکروسافت لپ‌تاپ‌های با تراشه اسنپ‌دراگون قرار است سال آینده میلادی از راه برسد و به نظر می‌رسد همکاری این دو شرکت از چندین ماه پیش آغاز شده است. این لپ‌تاپ‌ها قرار است حتی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین ویندوز 10 را نیز به خوبی اجرا کرده و در عین حال باریک و سبک بوده و از دوام شارژ بالایی نیز برخوردار باشند.

در ویدئوی زیر مایکروسافت یک دستگاه مجهز به اسنپ‌دراگون را در حال اجرای فتوشاپ نشان می‌دهد که از جمله اپلیکیشن‌های سنگین ویندوزی محسوب شده و همان‌طور که می‌بینید فتوشاپ یا سایر نرم‌افزارها به خوبی و کاملاً روان روی این دستگاه آزمایشی اجرا می‌شوند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.