خرید Pebble توسط Fitbit قطعی شد؛ پایان تولید Time 2 و Core

صنعت ساعت‌های هوشمند مدتی است که به شدت جان گرفته‌اند و طی مرور زمان به قابلیت‌هایشان اضافه‌تر و اضافه‌تر می‌شود. طبیعتا در ابتدا راه کمی سخت بود اما حال با قوی‌تر شدن ساعت‌ها و اضافه شدن برنامه‌های کاربردی بیشتر، این بازار داغ‌تر خواهد شد. در این میان شرکت Fitbit نیز قصد دارد تا جدی‌تر وارد صنعت ساعت‌های هوشمند شود و قرار است Pebble را بخرد.

1

شرکت Fitbit پیش از این نیز خود در ابتدا اپلیکیشن و بعد از آن تعدادی دستبند سلامتی تولید می‌کرد که عموما وظایفی مانند سنجش مشخصات مختلف را داشتند. حال بلومبرگ گزارش داده که Fitbit شرکت Pebble را به قیمت 40 میلیون دلار خریداری کرده است. Fitbit اعلام کرده که این شرکت را تنها برای استفاده از منابع نرم‌افزاری‌اش خریداری کرده است و شرکت Pebble نیز که تا گردن در بدهی است و مجبور شده تا شرکت را به فروش برساند. بدین‌ترتیب محصولاتی همچون Time 2 و Core دیگر عرضه نخواهند شد. این کمپانی در کیک‌استارتر دستگاه Pebble 2 را به فروش گذاشته بود و مدتی است که عرضه آن را به کسانی که دستگاه را خریداری کرده بودند آغاز کرده است. اما دستگاه‌های Time 2 و Core عرضه نخواهند شد و تمامی پول دریافت شده به حساب خریداران بازگردانده خواهد شد. Time 2 یک دستبند است که از فولاد ضدزنگ ساخته شده و صفحه‌ای بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌ی قبلی خود دارد. همچنین Core نیز یک دستگاه است که طراحیش کمی همه را یاد آیپاد شافل می‌اندازد. این دستگاه از اندروید استفاده می‌کند مجهز به GPS است.

همچنین اخبار از این قرار است که شرکت Fitbit برای چهل درصد از مهندسین نرم‌افزار شرکت Pebble پیشنهاد کار ارسال کرده است و از آن‌ها خواسته تا در شرکت باقی بمانند. دیگر کارمندان که پیشنهاد کار دریافت نکردند یک سری مزایای پایان همکاری دریافت خواهند کرد. این میان کسانی که با پیشنهاد کاری شرکت موافقت می‌کنند باید به سن‌فرانسیسکو بروند تا در مقر شرکت مشغول به کار شوند. به علاوه این‌که سهامی که کارمندان در اختیار دارند در راه پرداخت بدهی‌ها و بازگرداندن پول کمپین‌ها مصرف خواهد شد.

پس از این دیگر تماما به عهده Fitbit است که آیا از برند Pebble استفاده خواهد کرد یا تنها قصد داشته تا یک شرکت مستقل را از میان بردارد و کارمندانش را درو کند.

Engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. faghat LG می‌گوید

    عجب روزگاریه هارمن رو هم سامی خرید.هرچی جنس خوب هست چون قیمت بالاتری از بنجلهای چینی دارند ورشکسته میشن