۵ واقعیت جالب در مورد ال‌جی که احتمالاً نمی‌دانستید

ال‌جی نامی آشنا برای ما ایرانی‌هاست، محصولات این شرکت بزرگ و محبوب کره‌ای مدت‌های زیادی است که در منازل ما جا خوش کرده‌اند. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر نگاهی داشته باشیم به ۵ واقعیت جالب در مورد ال‌جی که احتمالاً نمی‌دانستید.

1

ال‌جی در چند دهه گذشته محصولات بسیار متنوع و مختلفی را روانه بازار کرده است و احتمال زیادی وجود دارد که در حال حاضر از یک یا چند محصول ال‌جی در منزل یا محل کار استفاده کنید، این شرکت خوشنام کره‌ای واقعیت‌های جالبی دارد که دانستن آنها بدون شک برای شما خالی از لطف نخواهد بود:

۱. نام ال‌جی، بازتاب تاریخچه این شرکت است

حتماً تاکنون شما هم به این فکر افتاده‌اید که ال‌جی به لحاظ لغوی چه معنایی می‌دهد؟

همان‌گونه که اشاره کردیم نام ال‌جی، بازتاب تاریخچه این شرکت است. در سال ۱۳۲۶ شمسی، ال‌جی که امروز می‌شناسیم با نام کره‌ای لاک، هوی (Lak Hui) به عنوان واحدی برای تولید محصولات شیمیایی، به خصوص شوینده‌ها شکل گرفت. در سال ۱۳۳۷ نیز واحدی دیگر از ال‌جی با نام گلد‌استار افتتاح شد، این واحد با هدف تولید محصولات الکترونیکی ایجاد شده بود. اگر از قدیمی‌ها و ریش‌سفیدان فارنت باشید به احتمال زیاد باید نام گلداستار برای شما آشنا باشد. نام ال‌جی از گلد‌استار سابق به ارث گرفته شده است.

goldstar-to-lg

در سال ۱۳۷۴ هر دو شرکت در کنار هم قرار گرفتند تا شاهد Lucky Goldstar باشیم. همان‌گونه که مشخص است، این نام برای یک برند جهانی بزرگ و طولانی بود، در نتیجه این برند خلاصه شد در دو کلمه ال و جی. در این بین شرکتی نیز با نام ال‌جی Cable وجود داشت که پیش از این ادغام از سال ۱۳۴۸ با نام گلد استار Cable نامیده می‌شد، ال‌جی کِیبِل در سال ۱۳۷۴ رسماً از گروه شرکت‌های ال‌جی جدا شد، اما این شرکت همچنان با نام تجاری ال‌جی کِیبِل به حضور خود در بازار ادامه می‌دهد.

lg-v20


۲. مقر اصلی ال‌جی در فرانکفورت آلمان واقع شده است

ال‌جی نیز مانند سایر غول‌های جهانی ترجیح داده است دفتر اصلی خود را در اروپا بنا کند. البته ال‌جی ابتدا در لندن دفتر داشت، اما بعداً تصمیم گرفت تا دفتر اصلی خود را به فرانکفورنت آلمان منتقل کند. دلایل مختلفی در این انتقال دفتر را می‌توان دخیل دانست، اما جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا را نمی‌توان دلیل انتقال دفتر ال‌جی از انگلستان به آلمان دانست چرا تصمیم جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا در فروردین ماه امسال گرفته شد. لازم است بدانید سایر غول‌های فناوری نیز در صدد هستند دفاتر خود را از انگلستان منتقل کنند، در این زمینه می‌توان به سامسونگ و فیس‌بوک اشاره کرد.

چرا ال‌جی دفتر اصلی خود را به فرانکفورت منتقل کرده است؟

الیور گراهام، یکی از مدیران ارشد ال‌جی در این زمینه پاسخ داده است که آلمان به لحاظ استراتژیک جذابیت بیشتری برای ال‌جی نسبت به بریتانیا دارد. بنا به گفته این مدیر ارشد، ال‌جی علاقه زیادی به بازار خودرو و قطعات یدکی آن دارد از طرف دیگر ال‌جی در صنعت تولید انرژی خورشیدی و همچنین خودروهای الکترونیک نیز قصد حضور دارد. این صنایع در آلمان بستر بهتری دارد.


۳. ال‌جی به‌دردسر افتاده است

در صنعت موبایل، این روزها نام‌های زیادی را از شرکت‌های بزرگ چینی می‌شنویم اما در این بین، همیشه دو غول بزرگ کره‌ای سامسونگ و ال‌جی یدطولایی در ساخت گوشی‌های همراه هوشمند داشته‌اند. اگر اخبار صنعت موبایل را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که گلکسی نوت ۷ روزگار سامسونگ را سیاه کرد، از طرف دیگر ال‌جی نیز در صنعت موبایل اقبال خوبی دارد.

lg-g5وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند ال‌جی به اندازه‌ای اسف‌بار است که بعضی از کاربران نگران خارج شدن ال‌جی از صنعت موبایل هستند. فروش فصل گذشته واحد موبایل ال‌جی برابر با ۱۹.۹ میلیارد دلار بوده که این میزان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته حدود ۲۳ درصد کاهش را شاهد بوده است. گوشی‌های ال‌جی در خاک کشور خودش هم محبوبیت زیادی ندارند و فروش گوشی‌های هوشمند ال‌جی در کره به میزان ۴۱ درصد کاهش داشته است. مشکل فروش ال‌جی را می‌توان در عدم موفقیت پرچمدارانش یافت. ال‌جی جی ۵ قرار بود تا تکانی محکم به کار و کاسبی واحد موبایل ال‌جی بدهد، اما این گوشی پس از روانه شدن به بازار به خوبی نقش یک پرچمدار را نتوانست ایفا کند.


۴. کره، پرچمدار بازار تلویزیون در جهان است، اما ال‌جی در مقام دوم قرار دارد

در حال حاضر برندهای مختلفی را در بازار جهانی تلویزیون‌ شاهد هستیم که سامسونگ و ال‌جی با افتخار در فهرست این برندها حضور دارند. جالب است بدانید سامسونگ در سال گذشته حدود ۲۱ درصد از بازار جهانی فروش تلویزیون‌ها را از آن خود کرده بود در حالی که ال‌جی تنها ۱۲.۶ درصد از بازار جهانی فروش تلویزیون در سال گذشته را تصاحب کرده بود. جالب‌تر اینکه سونی با این همه اسم و رسم و اعتبار در صنعت تولید تلویزیون، در سال گذشته میلادی تنها ۶.۵ درصد از سهم جهانی فروش تلویزیون‌ را به خانه برده است. اختلاف سامسونگ و ال‌جی هم در فروش جهانی تلویزون، همان‌گونه که اشاره شد، کاملا چشم‌گیر است.

به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ هم به لحاظ فروش تلویزیون به آمار فروش خود در سال ۲۰۱۳ میلادی عقب‌نشینی کرده است، اما ال‌جی قافیه فروش تلویزیون را در بازارهای جهانی حسابی باخته است و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد جان گرفتن واحد فروش تلویزیون‌های ال‌جی در سطح جهانی باشیم. این امر با در نظر گرفتن اینکه، سونی، پاناسونیک، توشیبا و چند نام معتبر دیگر در زمینه تولید تلویزیون تلاش زیادی دارند، باعث شده تا عرصه به سامسونگ و ال‌جی تنگ‌تر شود. مخلص کلام اینکه ال‌جی را به‌ این زودی‌ها در رتبه‌های بالای سکوی فروش گوشی‌های همراه هوشمند و تلویزیون‌ها نخواهیم دید.


۵. میانه سونی و ال‌جی همچنان شکرآب است

غول‌های فناوری میانه خوبی با یکدیگر ندارند و همیشه در حال جنگ و جدل هستند. سرقت لایسنس‌های تجاری نیز یکی از مواردی است که در بیشتر مواقع سلاطین فناوری با یکدیگر کنار نمی‌آیند. در سال ۱۳۹۰، ال‌جی از سونی به دلیل سرقت لایسنس تلویزیون‌ و دستگاه‌های بلوری این شرکت شکایت کرد. استفاده پلی‌استیشن ۳ از اجرا کننده بلوری که لایسنس آن متعلق به ال‌جی بود باعث شد دعوا میان ال‌جی و سونی بالا بگیرد.

خصومت به جایی کشید که ورود پلی‌استیشن سونی به بازار بعضی کشورها ممنوع اعلام شد. در نهایت نیز این دو غول بزرگ فناوری چاره‌ای به‌غیر از کنار گذاشتن اختلافات نداشتند و در نتیجه فروش دوباره پلی‌استیشن ۳ در کشورهایی که فروش آن ممنوع شده بود آزاد شد.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، ال‌جی از آن شرکت‌هایی است که نام و محصولات آن چندین دهه است در میان ایرانی‌ها دست به دست می‌چرخد و با این حساب اگر شما نیز اطلاعات جالبی در خصوص ال‌جی دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از این اطلاعات با خبر سازید.

androidpit.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. faghat LG می‌گوید

    ال جی شرکت خلاقی هست وهر مدل گوشی که عرضه میکنه با قبلیش متفاوته.در زمینه تلویزیون هم که تنه به تنه سامسونگ میزنه نمایشگرهای4k اپل رو هم ازامسال تولید میکنه واییی عشق منه!!!