دولت روسیه از سیستم‌عامل Sailfish استفاده خواهد کرد!

کاملا مشخص است که روسیه دل خوشی از حضور سیستم‌عامل‌های موبایل آمریکایی در خاک کشور خود ندارد و بنا به گزارش‌‌هایی که منتشر شده است، سیستم‌عامل Sailfish از جانب روسیه برای استفاده در مقاصد تجاری و دولتی این کشور به رسمیت شناخته شده است.

1

روسیه اعلام کرد قصد دارد سیستم‌عامل Sailfish را در نهادهای دولتی و تجاری این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی رواج دهد، برای اجرایی کردن این برنامه شاهد به رسمیت شناخته شدن Sailfish توسط دولت روسیه هستیم. در حال حاضر اندروید و iOS دو سیستم‌عامل موبایل مهمی هستند که در بیشتر کشورهای دنیا جای خود را در دل کاربران باز کرده‌‌اند.

در این بین با این واقعیت باید روبرو شد که هر کشوری بیشتر از هر چیز نگران امنیت و حفظ اطلاعات خود است، روسیه از سال گذشته تمایل خود را برای کم کردن سهم ۹۵ درصدی اندروید و iOS در بازار این کشور اعلام کرده بود. از آن زمان تاکنون روسیه توانسته است سهم اندروید و iOS را به میزان ۵۰ درصد در بین کاربران روس کاهش دهد.

یک شرکت بزرگ روسی لایسنس توسعه پلتفرم موبایل sailfish را کسب کرده است. این پلتفرم که تاییدیه‌های دولت را نیز دریافت کرده، قرار است در آینده با کمک توسعه دهندگان روس، سیستم‌عامل امنی را در اختیار کاربران قرار دهد. با این حساب انتظار می‌رود گوشی‌های مجهز به این سیستم‌عامل تا سال آینده میلادی در روسیه روانه بازار شوند.

جالب است بدانید سیستم‌عامل Sailfish بر خلاف سایر سیستم‌عامل‌های موجود مانند FireFox OS از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند‌، لازم به ذکر است که سیستم‌عامل تایزن سامسونگ نیز با دانلود یک اپلیکیشن به‌خصوص، قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

فرآیند دریافت مجوزها برای به رسمیت شناختن Sailfish در روسیه بیشتر از ۱۸ ماه زمان برد. ابتدا بررسی این سیستم‌عامل در کنار سیستم‌عامل تایزن به وزارت فناوری اطلاعات روسیه واگذار شد، بنا به اظهارات آنتی ساریانو (Antti Saarnio)، مرد شماره یک Jolla، که توسعه جهانی Sailfish را در دست دارد، نسخه‌ای محلی و داخلی از Sailfish توسط یک شرکت روسی نوشته شده است، تا این سیستم‌عامل به صورت کاملا مستقل عمل کند. به این ترتیب ایجاد هر تغییری از جانب روس‌ها در این سیستم‌عامل میسر است.

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    خیلی هم عااالی، امیدوارم بتونه در خصوص رهیابی صرفا از گلوناس تقویت شده پشتیبانی کنه :)) خودم مشتریش میشم .