آمازون در اندیشه خرید Souq و تصاحب بازار خاورمیانه

هرچند از آمازون به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان یاد می‌شود، با این حال این شرکت به دلیل برخی محدودیت‌های سیاسی تاکنون از دسترسی به بازار پتانسیل بالای کشورهای خاورمیانه محروم مانده است؛ اما عجله نکنید زیرا ممکن است با نهایی شدن قرارداد خرید خرده فروش بزرگ اماراتی سوق توسط آمازون اوضاع کمی فرق کند.

1

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آمازون از چیزی که در حال حاضر هست هم بزرگ‌تر خواهد شد، زیرا به زودی شاهد فعالیت بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان در بازار خاورمیانه خواهیم بود.

فنّاوری‌های بازاریابی جاسازی شده که آمازون برای شخصی سازی تجربه شما به کار گرفته، احتمالاً بهترین مثال از رویکرد کلی این شرکت برای افزایش دامنه کاری می باشد.علاوه بر این استراتژی چند سطحی تجارت الکترونیکی توسط آمازون اجرا می‌شود و یعنی آنکه حتی افراد عادی نیز می‌توانند محصولات خود را توسط این فروشگاه به صورت مستقیم بفروشید.

البته از آنجا که حضور مستقیم فروشگاه‌های آنلاین در مناطق مختلف جهان می‌تواند سود خالص آن‌ها را افزایش دهد، آمازون برای آوردن کسب و کار خود به منطقه خاورمیانه یا مجبور بود با یکی از شرکت‌های مشابه فعال در منطقه اقدام به همکاری کند و یا اینکه  به ساخت انبارهایی مملو از کالا روی آورد که این کار نیز احتمالاً سال‌ها به طول خواهد انجامید.

در هر حال به گزارش بلومبرگ به نظر می‌رسد راه سومی نیز وجود دارد، زیرا آمازون در اندیشه خرید Souq به عنوان بزرگ‌ترین خرده فروشی اماراتی فعال در منطقه است. طی سالیان اخیر تجارت الکترونیک در کشورهای حوزه خلیج فارس به‌ خصوص امارات، پیشرفت زیادی داشته و مردم این کشورها نیز به این روش خرید علاقه نشان داده‌اند.

اگرچه تا پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر فروش سهم 30 درصدی سهام شرکت سوق به آمازون منتشر گردیده بود، با این حال بلومبرگ معتقد است که آمازون خواهان خرید کل سهام این شرکت و دامنه سوق دات کام (Souq.com) شده است. شرکت ثوق در حال حاضر قابلیت خرید بیش از 1.5 محصول مختلف را برای کاربران مصری، عماراتی و عربستانی فراهم کرده است و برآورد می‌شود این شرکت از تجارت خود سال گذشته 275 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

در سوی دیگر چندی پیش Ronaldo Mouchawar مدیر اجرایی شرکت ثوق، از احتمال عرضه سهام عمومی این شرکت سخن به میان آورده بود که به نظر می‌رسد با ابراز علاقه جدید آمازون به خرید کامل شرکت اماراتی، سیاست مذکور نیز تغییر کند. البته آمازون برای فعالیت در بازار خاورمیانه بدون شک با مشکلاتی همچون عدم استفاده مردم این منطقه از کارت‌های اعتباری جهانی همچون ویزا و مستر مواجه خواهد شد و در سوی دیگر هنوز شیوه و وسعت سرویس این شرکت به کاربران سایر کشورهای منطقه از مسائلی است که احتمالاً گذر زمان می‌تواند آن‌ها را مشخص کند.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    آقا قربونت بیا دیجی کالا رو هم بخر و کار مارو راحت کن :))))