گزارش فارنت از گردهمایی گیمینگ MSI و عرضه نسل جدید نوت‌بوک‌های مخصوص بازی

روز گذشته شرکت MSI یک گردهمایی بزرگ گیمینگ در بازار کامپیوتر ایران ترتیب داد که ضمن برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی از ورود نسل جدید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی این شرکت به بازار ایران نیز خبر داد.

1

msi-gaming-3

در مراسمی که روز گذشته با جمعی از خبرنگاران و گیمرها برگزار شد MSI از ورود نسل جدید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سری G خود خبر داد که به کارت‌های گرافیک سری GTX 1000 انویدیا مجهز هستند.

msi-david-young

در ابتدای جلسه دیوید یانگ مدیر فروش نوت‌بوک‌های MSI در ایران گفت این شرکت اولین واردکننده رسمی نوت‌بوک‌های سری N17 با کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در ایران است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی از جمله ایسر و Alienware نیز محصولاتی با این کارت‌های جدید عرضه کرده‌اند اما هنوز راه آن‌ها به بازار ایران باز نشده است.

msi-mark

شرکت MSI به‌لطف رابطه نزدیکی که با شرکت‌های اینتل و انویدیا در زمینه سخت‌افزار اصلی و Steel Series و Cherry MX در زمینه لوازم جانبی دارد موفق شده در تایوان رتبه اول گیمینگ را به خود اختصاص داده و با 19 درصد از سهم کل بازار نوت‌بوک‌های گیمینگ در جهان در رتبه اول ایستاده است. همچنین وب‌سایت PCMag نیز چه از نظر استفاده خانگی و چه کلی MSI را پس از اپل در رده دوم از نظر خواننده‌ها قرار داده است.

سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI به ترتیب از بالارده به ارزان‌قیمت شامل سری GT، GS، GE، GP و نهایتاً GL می‌شود. سری GT نهایت امکانات و قدرت را به همراه دارد، سری GS باریک و سبک است و حتی سری GE نیز می‌تواند اکثر بازی‌ها را با گرافیک بالا و وضوح مناسب اجرا کند. برای گیمرهای معمولی هم سری‌های GP و GL می‌تواند جوابگوی بازی‌های نه‌چندان سنگین باشد. لپ‌تاپ‌های غیرگیمینگ MSI نیز سری PX و PE را شامل می‌شود.

msi-gaming-series

تمامی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی جدید MSI از سری N17 به لطف پردازنده‌های گرافیکی GTX 1060 یا بهتر از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و به همین دلیل پسوند VR نیز در آخر شماره مدل آن‌ها درج شده است. علاوه بر لپ‌تاپ‌ها همچنین کیس گیمینگ فوق‌العاده جمع‌وجور و قدرتمند MSI هم با نام Vortex G65VR با دو کارت گرافیک GTX 1070 به شکل SLI وارد بازار ایران خواهد شد.

msi-vortex-setup

قوی‌ترین مدلی که در نوت‌بوک‌های گیمینگ MSI عرضه شده GT83 است که جوایز بین‌المللی زیادی از جمله جایزه طراحی iF Award را نیز دریافت کرده است. این نوت‌بوک 18 اینچی دارای صفحه‌نمایشی 4K، کیبورد کاملاً مکانیکی و دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 با چیدمان SLI است. این نوت‌بوک همچنین با 15 لوله خنک‌کننده و فن‌های قابل تنظیم عرضه شده و امکان آورکلاک پردازنده را نیز دارد. GT83 از Super RAID 4 برای سرعت بالاتر حافظه و مبدل صوتی ESS Sabre برای بهترین کیفیت صدا بهره می‌برد و در بازی‌های سنگین نیز فرکانس کاری خود را حفظ می‌کند. متأسفانه این مدل به دلیل موجود نبودن پنل‌ها و قطعات سازگار 18 اینچی از فناوری G-Sync بی‌بهره است.

msi-n17

مدل بعدی GT73 دارای صفحه‌نمایشی 17 اینچی بوده که این بار دارای نرخ رفرش 120 هرتز و مجهز به فناوری G-Sync انویدیا است. این نوت‌بوک هم 12 لوله خنک‌کننده داشته و تنها لپ‌تاپ 17 اینچی با دو کارت گرافیک محسوب می‌شود. این مدل دارای اسپیکرهای قدرتمند، تا 64 گیگابایت حافظه رم و پردازنده سریع Core i7-6820HK است.

مدل‌های ارزان‌تر GT72 و GT62 نیز در رده قیمتی خود بهترین بوده و MSI امکان دسترسی ساده به داخل آن‌ها و ارتقا قطعات مختلف را فراهم کرده است.

مدل GS73 مدل سبک و باریک MSI است و تنها نوت‌بوک باریک و سبک با گرافیک GTX 1060 نیز محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش این مدل 17 اینچی 100 درصد بازه رنگی Adobe RGB را پوشش داده و با ضخامت کمتر از 2 سانتی‌متر بسیار هم باریک است. همچنین مدل GS63 هم از رقیب خود ASUS G501 باریک‌تر بوده و برخلاف ایسوس از کارت گرافیک بسیار قوی‌تر GTX 1060 (دربرابر 960M) استفاده می‌کند.

در رده قیمتی مناسب‌تر GE72 از نظر خنک‌کنندگی مثال‌زدنی بوده و سرانجام نسل جدید GE62 نیز که محبوب‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ MSI در ایران است معرفی شد.

msi-gaming-notebooks

شرکت MSI در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با دلیل عدم استفاده از پردازنده‌های AMD گفت تأخیر در عرضه نسل جدید موسوم به Zen و عدم ثبات در کارایی دلیل اصلی بوده اما این شرکت به همکاری مجدد با AMD فکر می‌کند. همچنین به اعتقاد MSI سیستم‌های خنک‌کننده مایعی مثل مورد استفاده شده در GX700 ایسوس سنگین و مزاحم بوده و نصب آن‌ها زمان‌بر است. به گفته MSI این شرکت با خنک‌کننده‌های فعلی می‌تواند کارایی حتی بهتری را برای کاربران فراهم کند.

در پاسخ به خبرنگاران در مورد مونتاژ و ساخت نوت‌بوک‌های MSI در ایران دیوید یانگ گفت تنها یکی از مدل‌های قدیمی‌تر سری GE و برخی مدل‌های سری C در ایران مونتاژ شده که البته قطعات آن به‌صورت ماژولار وارد شده و در ایران با نظارت کارشناسان MSI مونتاژ خواهد شد.

در ادامه مدیر فروش و بازاریابی شرکت پانا نیز به معرفی برخی محصولات خود پرداختند. شرکت پانا نماینده برندهای QNAP، Western Digital و EnGenius در بخش کسب‌وکار و همچنین محصولات گیمینگ لاجیتک، ریزر، rapoo و لوازم جانبی مایکروسافت محسوب می‌شود.

logitech-new-gaming

آقای سلیمی در ادامه محصولات جدید گیمینگ لاجیتک را به بازار ایران معرفی کرد. هدست گیمینگ G933 لاجیتک تنها هدست بی‌سیم و Cross Platform با قابلیت شبیه‌سازی صدای فراگیر 7.1 است که با تمامی سیستم‌عامل‌های سازگار بوده و نسخه با‌سیم آن هم با نام G633 وارد بازار ایران شده است.

کیبورد G910 Spectrum این شرکت نیز به میکروسوییچ‌های ساخت خود لاجیتک برای سرعت و دقت بالاتر مجهز بوده و به نورپردازی RGB مجهز است. سرانجام ماوس گیمینگ جدید G900 هم برترین ماوس گیمینگ بی‌سیم جهان از دید تمامی سایت‌های معتبر با 32 ساعت دوام شارژ و سنسور فوق‌العاده دقیق به بازار کشورمان آمده است.

msi-gaming-event-2

پس از این نشست ثبت نام از علاقمندان به شرکت در قرعه‌کشی و LAN Party آغاز شد و همچنین MSI امکانات جدید نوت‌بوک‌های خود را به‌صورت عمومی برای علاقمندان تشریح کرد. در پایان مراسم همچنین جوایزی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مصطفی می‌گوید

    msi عالییییییه
    ولی متاسفانه تو ایران هنوز قدرشو ندونستن و اکثر فروشنده ها بخاطر سود و منفعت طلبی خودشون همش دارن ایسوس رو تبلیغ میکنند
    ولی من گولشونو نخوردم و ی لپ تاپ توپ از سری پرستیژ خریدم و الان شش ماهیه که دارم و خیلی ازش راضیم خیلی زیاد