سامسونگ ممکن است بخش PC خود را به لنوو بفروشد

اقدامات چند ماهه اخیرِ سامسونگ از عزم این شرکت برای تغییرات در واحد‌های مختلف سامسونگ حکایت دارد، باخبر شدیم ممکن است سامسونگ قید واحد کامپیوترهای خانگی خود را بزند و احتمال فروش بخش PC سامسونگ به لنوو وجود دارد.

2

در چند ماه اخیر مشخص شد که سامسونگ به دنبال احیا کردن واحدهای در حال رکود خود نیست و تمایل زیادی دارد تا به جای اینکه جان تازه‌ای به واحدهای راکد خود ببخشد، تمرکز بیشتری بر روی سایر قسمت‌‌های کلیدی فناوری‌های نوین داشته باشد. یکی از مواردی که باعث شد به این نتیجه‌گیری برسیم، فروش واحد تولید پرینترهای سامسونگ به اچ‌پی با قیمتی بیشتر از یک میلیون دلار بود. این اقدام ثابت کرد که سامسونگ قصد دارد تا قید واحدهای این شرکت را که سوددهی کمی‌ دارند را بزند.

اکنون نیز گزارشی از کره‌ جنوبی به بیرون منتشر شده است که بنا به این گزارش، سامسونگ احتمال دارد بخش تولید کامپیوترهای شخصی خود را نیز به فروش برسد، بنا به این گزارش، لنوو یکی از خریداران بالقوه بخش تولید PC سامسونگ است. شرکت حقوقی بین‌المللی پال هاستینگز (Paul Hastings) که نماینده حقوقی سامسونگ به حساب می‌آید به همراه فردریش بروکاس دِراینِر (Freshfields Bruckhaus Deringer) که نماینده حقوقی لنوو قلمداد می‌شود در حال مذاکره برای چند و چون اجرای فروش بخش کامپیوترهای شخصی سامسونگ به لنوو هستند.

در حال حاضر سامسونگ در خصوص مبلغ این معامله با لنوو سخنی به میان نیاورده است، اما بنا به گزارش‌های معتبر اگر این معامله پا بگیرد، بخش تولید PC سامسونگ با قیمتی حدود ۸۵۰ میلیون دلار به لنوو واگذار خواهد شد. ناگفته نماند که مذاکرات بین لنوو و سامسونگ در خصوص این معامله چند ماهی است که در جریان است اما از قرار معلوم تاکنون دو طرف به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده‌اند.

لنوو ید طولایی در تولید PC دارد و این شرکت را به عنوان بزرگ‌ترین تولید و عرضه کننده کامپیوتر در سطح دنیا می‌شناسند و با این حساب،‌ خرید واحد PC سامسونگ از جانب لنوو چندان دور از ذهن نیست، اما تا زمانی که خبر رسمی از این معامله منتشر نشده است، نمی‌توان روی واگذاری واحد PC سامسونگ به لنوو حساب باز کرد، لازم به ذکر است که سامسونگ نیز در خصوص فروش بخش PC خود تا کنون سخنی به میان نیاورده است.

sammobile.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Mojtaba می‌گوید

    لپ تاپهای سامسونگ فوق العاده هستند…چه از لحاظ کارآیی و عمر سخت افزار و چه از لحاظ نوع و عمر باطری….البته به نسبت هم قیمتش بالاست…
    لپ تاپ خودم که سامسونگ هست نزدیک 8 سال میشه که باتریش داره خوب کار میکنه و الان 5 سال هست که روزانه بطور متوسط 15 ساعت روشنه….
    دنبال سری اولترابوکش هستم که بخرم…..

  2. Gamil می‌گوید

    لپ تاپ سامی ناموفق بود خیلی گرون میدادهیشکی نمیخرید.