مایکروسافت حداقل سیستم مورد نیاز برای هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز 10 را اعلام کرد

مایکروسافت را نمی‌توان پیشگام صنعت واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده دانست. واقعیت مجازی که با هدست‌هایی مانند Oculus باب شد و واقعیت افزود را می‌توان به نوعی به گوگل و گوگل‌گلس نسبت داد. اما نمی‌توان انکار کرد که هدست هالولنز به شدت جذاب و پیشگام است و حال مایکروسافت قصد دارد تا دنیای واقعیت مجازی خود را نیز بیشتر گسترش دهد.

0

مایکروسافت برنامه دارد که با آپدیت Creators که برای تمامی پی‌سی‌های ویندوز 10 عرضه خواهد شد، پشتیبانی کامل از تکنولوژی واقعیت مجازی را به ارمغان بیاورد. هدست‌هایی مانند HTC Vive و Oculus Rift از نرم‌افزار مخصوص خود برای هماهنگی با ویندوز استفاده می‌کنند و حال مایکروسافت قصد دارد تا پلتفرم واقعیت مجازی خود را با کمک Windows Holographic گسترش دهد. ویندوز هالوگرافیک، دقیقا همان بستر و محیطی است که هدست‌های هالولنز روی آن توسعه خواهند یافت. این غول نرم‌افزاری چندی پیش از هدست‌های واقعیت مجازی خود برای ویندوز 10 که 299 دلار قیمت داشتند رونمایی کرد و امروز مشخصات لازم برای قدرت‌رسانی به این تکنولوژی را اعلام کرد.

در آخرین آپدیت بیلدی که مایکروسافت برای ویندوز 10 منتشر کرد، مایکروسافت یک اپلیکیشن به نام «Windows Holographic First Run» قرار داده که با اجرا کردن آن، اپلیکیشن به شما اطمینان می‌دهد که آیا سیستم شما قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را دارد یا خیر. نویسنده سایت Verge بر روی چند سیستم این اپلیکیشن را اجرا کرده و مشخصات مورد نیاز را اعلام کرده است.

  • 4 گیگابایت رم
  • پورت USB 3.0
  • کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DirectX 12
  • پردازنده چهار هسته‌ای، همچنین پردازنده‌‌های دو‌ هسته‌ای با قابلیت پردازش مجازی.

microsoft-vr-specs

این خبری خوب برای افرادی است که قصد دارند وارد دنیای واقعیت مجازی شوند اما نمی‌خواهند خیلی روی سیستم قوی هزینه کنند که بتوانند این تکنولوژی را تجربه کنند. اما مسئله اصلی اینجاست که باید منتظر ماند و دید که چه نوع اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی با این سخت‌افزار موجود خواهند بود. مایکروسافت قصد دارد تا ماه بعد در یک رویداد جزئیات تازه‌ای از تکنولوژی واقعیت مجازی عرضه کند. اپلیکیشن تست سخت‌افزاری هم‌اکنون در بیلد اخیر ویندوز موجود است، اما محیط هالوگرافیک همچنان موجود نیست و اطلاعاتی زیادی از آن در دسترس نیست. باید منتظر ماند تا مایکروسافت اطلاعات تازه‌ای منتشر کند و آن موقع می‌توان در مورد این تکنولوژی صحبت کرد.

The Verge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.