استفن هاوکینگ هشدار داد: انسان‌ها تنها ۱۰۰۰ سال دیگر بر روی زمین فرصت دارند!

استفن هاوکینگ فیزیکدان بزرگی است که صحبت‌ها و کتاب‌های وی در تمامی انجمن‌های علمی بزرگ دنیا دست به دست می‌چرخد. جالب است بدانید استفن هاوکینگ چندان به آینده حضور زمینی‌ها بر روی کره زمین امیدوار نیست و در جدیدترین صحبت‌های خود هشدار داد که انسان‌ها تنها ۱۰۰۰ سال دیگر بر روی زمین فرصت دارند!

1

استفن هاوکینگ از آن دسته افرادی است که حرفش در جوامع علمی خریدار دارد و تاکنون نظریه‌های معتبر زیادی را در زمینه وجود زمین و آینده آن مطرح کرده است. اکنون نیز در آخرین صحبت‌های خود در دانشگاه آکسفورد مدعی شد انسان‌ها آنقدر که فکر می‌کنند هم بر روی کره زمین دوام نخواهند آورد و باید برای نوادگان خود به دنبال سیاره دیگری برای سکونت باشند.

بر اساس گزارشی که از جانب دِیلی مِیل (Daily Mail)، منتشر شده است، استفن هاوکینگ بعید می‌‌داند انسان‌های‌ هزار سال آینده مجالی برای سکونت بر روی این کره خاکی داشته باشند. استیون هاوکینگ یکی از برجسته‌ترین مغزهای عصر حاضر است، وی پیش از این نیز در هر فرصتی از فانی بودن کره زمین سخن به میان آورده است.

جالب است بدانید حدود ۶ سال پیش هم، استفن هاوکینگ در مصاحبه‌ای با مجله علمی معتبر بیگ تینک (Big Think)، مدعی شد که تخمین اینکه تا صد سال آینده اتفاقی برای کره زمین نیافتد بسیار سخت است، چه برسد به تخمین ۱۰۰۰ یا یک میلیون سال آینده کره زمین، با این حساب نسل بشر نباید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد و تنها به سکونت بر روی کره زمین فکر کند. به این ترتیب باید امید داشت تا زمانی که کره زمین هنوز جای مناسبی برای سکونت است، بشر بتواند سیاره‌ دیگری را برای سکونت پیدا کند.

استفن هاوکینگ در پروژه‌ای با هدف سکونت انسان در سیاره‌های دیگر مشارکت دارد، ایلان ماسک، میلیاردر معروف، هم پروژ‌ه‌ای‌ را برای راهی شدن به مریخ در دستور کار خود دارد. با این حساب چه بسا در طول عمر کوتاهی که داریم شاهد پیشرفت‌هایی برای سکونت انسان در سایر سیاره‌ها باشیم.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Gamil می‌گوید

    عمرماکه به 50-60سال اینده نمیرسه بقیه اش به ماربطی نداره!!!