هواوی Mate 9 lite را با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، دوربین دوگانه و اندروید 6 معرفی کرد

هواوی حسابی روی خانواده 9 Mate خود حساب باز می‌کند، کاربران نیز برای گوشی‌های خانواده میت ۹ هواوی سر و دست می‌شکنند، به همین دلیل شاهد افزایش اعضای خانواده میت ۹ هستیم و باخبر شدیم جدیدترین عضو این خانواده سرشناس، گوشی هواوی Mate 9 Lite از جانب هواوی با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی، دوربین دوگانه و اندروید ۶ معرفی شد.

0

حضور در بازار رقابتی گوشی‌های همراه هوشمند با چند دستگاه گوشی کفایت نمی‌کند و برای به دست آوردن دلِ کاربران مشکل پسند، شرکت‌ها باید چندین نسخه از گوشی‌های همراه تراز اول خود را روانه بازار کنند. هواوی هم ثابت کرده که از این قانون به خوبی‌ پیروی می‌کند و پس از معرفی پرچمدار Mate 9، شاهد معرفی هواوی میت 9 پورش دیزاین نیز بودیم. مدت زیادی نگذشت که هواوی میت 9 پرو هم با سخت‌افزار بسیار قوی معرفی شد، با این حساب نوبتی هم که باشد، نوبت یک گوشی مناسب‌تر از خانواده هواوی میت 9 است.

huawei-mate-9-lite-04به همین دلیل هواوی میت 9 لایت در وب‌سایت رسمی هواوی رخ نشان داد. همان‌گونه که از نام این گوشی پیداست، در هواوی میت 9 لایت، با سخت‌افزاری میان‌رده طرف هستیم و به لحاظ نرم‌افزاری هم در این گوشی اندروید نسخه ۶ مارشملو به همراه رابط کاربری EMUI نسخه 4.1 هواوی به چشم می‌خورد.

mate-9-lite-03

با توجه به حضور اندروید 7 نوقا در سایر محصولات خانواده هواوی میت 9، انتظار داشتیم هواوی میت 9 لایت هم از جدیدترین نسخه اندروید بهره بگیرد اما هواوی برای میت 9 لایت به اندروید 6 مارشملو بسنده کرده است.

صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح فول‌ اچ‌دی در میت ۹ لایت حضور دارد، اما برخلاف پردازنده قدرتمند Kirin 960 که در سایر گوشی‌های خانواده میت ۹ شاهد آن هستیم، در میت ۹ لایت، پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 655 که در فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز کار می‌کند جا خوش کرده است. سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی سایر مشخصات اصلی سخت‌افزاری میت ۹ لایت را تشکیل می‌‌دهد.

huawei-mate-9-lite-05

لازم به ذکر است که هواوی نسخه‌ای دیگر از میت ۹ لایت را با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، روانه بازار خواهد کرد. به لحاظ دوربین هم هواوی تغییراتی را در میت ۹ لایت لحاظ کرده است، این گوشی از دوربین دوگانه بهره می‌برد اما خبری از برند لایکا در آن نیست. دوربین‌های مستقر در پشت میت ۹ لایت، به ترتیب ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی هستند و در قسمت جلوی این گوشی هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی جا خوش کرده است.

باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری به همراه سنسور تشخیص اثر انگشت که در پشت گوشی تعبیه شده است سایر مشخصات سخت‌افزاری میت ۹ لایت را تشکیل می‌دهد. به لحاظ رنگ‌بندی نیز این گوشی در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد.

متاسفانه به غیر از این اطلاعات هواوی سخنی از زمان عرضه میت ۹ لایت و قیمت این عضو جدید خانواده میت ۹ به میان نیاورده است.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.