سیگیت حجیم‌ترین هارد دیسک قابل حمل دنیا را با ظرفیت ۵ ترابایت معرفی کرد

آیا فکر می‌کنید هارددیسک‌های قابل حمل کنونی قادر نیستند نیاز شما را تأمین کنند؟ سیگیت درخواست شما را شنیده و امروز صبح با معرفی پرظرفیت‌ترین هارد درایو قابل حمل دنیا به آن پاسخ داده است.

1

با رشد روزافزون به کار گیری از دوربین‌هایی که قادر هستند ویدئوهایی با وضوح 4K را ثبت کنند و یا افزایش وحشتناک حجم بازی‌های کامپیوتری، شرکت‌های تولیدکننده هارددیسک و یا حافظه‌های جانبی می‌کوشند همه ساله محصولاتی متناسب با نیاز بازار را عرضه کنند.

در همین رابطه شرکت سیگیت صبح امروز از حجیم‌ترین هارددیسک قابل حمل دنیا با ظرفیت 5 ترابایت رونمایی کرد. این هارددیسک اکسترنال که با نام Backup Plus 5TB شناخته می‌شود، در دسته هارددیسک‌های باراکودا قرار گرفته، با این حال برخلاف نمونه‌های مشابه در بازار به جای هد 3.5 اینچی، دارای هد 2.5 اینچی است که ضخامت آن را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد.

Backup Plus  5TB از رابط پرسرعت SATA III با سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه بهره می‌برند. هرچند سری باراکودا مدل‌هایی با حافظه کش 16، 32، 64 و 128 مگابایت دارد، با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از میزان حافظه کش این هارددیسک منتشر نشده است.

علاوه بر این هرچند سرعت انتقال اطلاعات در هارددیسک‌های قابل حمل موضوع مهمی محسوب نمی‌شود، با این حال شاید جالب باشد که بدانید به لطف درگاه USB 3.0، سرعت انتقال اطلاعات در هارددیسک جدید سیگیت به 120 مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته ناگفته که هرچند دسترسی به این میزان فضای ذخیره سازی باعث افزایش ضخامت 0.8 اینچی قاب آن شده است، با این حال اکنون دیگر نیاز به منبع تغذیه جداگانه از میان رفته و کاربر می‌تواند آن را مستقیماً به سیستم وصل کند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجتبی می‌گوید

    چرا سیگیت ابعاد هر سکتور رو از 75 نانومتر به7نانومتر کاهش نمیدهتا با افزایش تعداد سکتور که بر روی سطح دیسک جای میگیرند حجم هر دیسک باراکودا 2/5اینچی به 10ترابایت برسه و با افزایش تعداد دیسکها به 8 عدد حجم هارد اکسترنال بکاپ پلاس پرتابل خودش رو به 80 ترابایت افزایش بده