فردا بزرگترین ماه کامل در ۶۸ سال اخیر را زنده تماشا کنید

به‌زودی قرار است که شاهد یکی از بهترین منظره‌ها از ماه باشیم. این جسم آسمانی در اندکی بعد از ساعت 2:30 بعدازظهر فردا دوشنبه، بیش از همیشه به زمین نزدیک می‌شود و مردم زمین می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین ابرماه‌های 68 سال اخیر را ببینند.

0

درست خواندید، تقریباً از سال 1948 میلادی، ماه تا این اندازه به زمین نزدیک نشده بود و تا سال 2034 میلادی نیز دوباره تا این حد به زمین نزدیک نخواهد شد. پس هر طور شده سعی کنید که ماه را ببینید. اگر آسمان ابری بود، کار داشتید یا حتی زمان مانع دیدن ماه می‌شد ناامید نشوید. راه‌های زیادی برای دیدن ماه در آسمان وجود دارد.

مثلاً، سرویس تلسکوپ رباتیک Slooh، ویدئوی ابر ماه را به‌صورت زنده پخش می‌کند. حتی اگر در سمت دیگر کره زمین قرارگرفته باشید، به کمک این سرویس می‌توانید ابر ماه را ببینید. اگر علاقه دارید که ماه را به‌صورت زنده و با چشمان خود ببینید، ناسا خاطرنشان کرده که لازم نیست در ساعت دقیق به آسمان نگاه کنید. تغییرات در فاصله به‌مرورزمان صورت می‌گیرند، پس اگر امشب یا فردا شب هم به آسمان نگاه کنید، می‌توانید ابر ماه شگفت‌انگیز را ببینید. درهرصورت این اتفاق بهترین فرصت مشاهده ماه بدون استفاده از تلسکوپ خواهد بود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.