درز تصاویر قاب پشتی گوشی اندرویدی آینده نوکیا

نوکیا مدتی پیش سری لومیا را به مایکروسافت فروخت. بدین‌ترتیب این شرکت نسبتا برای همیشه از پلتفرم ویندوزفون خداحافظی کرد. نوکیا در سال‌های اخیر به شدت در تلاش بود تا برند خود را بازسازی کند. ضرباتی که ورود اندروید و آی‌او‌اس به این شرکت زد به شدت جبران ناپذیر بودند و این شرکت چاره‌ای جز قبول شکست نداشت. اما نوکیا دوباره قصد دارد با اندروید به میدان رقابت بازگردد.

0

چندی پیش اما گزارش شد که این شرکت دوباره قرار است بازگردد. در قراردادی که بین مایکروسافت و نوکیا منعقد شده بود، بنا بود که نوکیا تا مدتی گوشی خاصی را تولید نکند و وارد بازار اسمارت‌فون‌ها نشود. همچنین مایکروسافت خود نیز قصد دارد تا سری لومیا را کاملا منحل کرده و به جایش سری سرفس را وارد بازار کند. بدین‌ترتیب نوکیا طبیعتا باید به سمت اندروید برود و این‌گونه که به نظر می‌رسد این شرکت این کار را کرده است.

مدت زمانی که این شرکت اجازه ورود به بازار را نداشت به پایان رسیده است. همچنین مدیرعامل این شرکت نیز تغییر کرده و در بیانیه‌ای که این شرکت به تازگی منتشر کرده است مشخص است که قرار است نوکیا در رویداد MWC امسال حضور داشته باشد. این رویداد از تاریخ 9 اسفند امسال به مدت چهار روز برپا خواهد بود و میزبان شرکت‌های مختلف و بزرگ در زمینه گوشی‌های هوشمند است که یکی از این شرکت‌ها نوکیا خواهد بود. البته این شرکت اعلام نکرده که گوشی خاصی را عرضه خواهد کرد یا خیر و فقط به اعلام حضور در نمایشگاه بسنده کرده است.

مدتی پیش نیز رندری منتشر شد که به نظر می‌رسید یکی از محصولات تازه این شرکت است و با کد D1C به بیرون درز کرد. به تازگی نیز تصویری منتشر شده که صحتی بر آن رندر است و قاب پشتی محصول را کاملا به نمایش می‌گذارد. این محصول ظاهری ساده و مستطیلی شکل دارد و همچنین در پشت دستگاه جای یک دوربین میانی موجود است. وسط قاب پشتی نیز مزین شده به برند نوکیا که کاملا مشخص است.

این گوشی به نظر یک محصول میان‌رده است. طبق اطلاعاتی که انتشار پیدا کرده است این محصول از یک صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی بهره می‌گیرد و همچنین بر اساس یک بنچمارک AnTuTu شاهد یک پردازنده اسنپ‌دراگون 430 خواهیم بود که هشت هسته پردازشی دارد و با همراهی Adreno 505 برای امور گرافیکی قوت خواهد گرفت. سه گیگابایت رم نیز در 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز در نظر گرفته شده است. نوکیا همیشه به داشتن دوربینی قوی در محصولاتش مشهور بوده و انتظار داریم شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای سلفی و جلوی گوشی باشیم. در گذشته که شرکت زایس لنزهای نوکیا را تولید می‌کرد و امیدواریم که این اتفاق دوباره نیز رخ دهد. همچنین بدنه محصول نیز این‌گونه که به نظر می‌رسد تمام فلز خواهد بود.

نوکیا قصد دارد تا برگشتی پرشکوه داشته باشد و طبیعتا هیچ کم و کاستی در قسمت بازاریابی محصولاتش نخواهد گذاشت و شاید این آخرین فرصت این شرکت برای بازگشت به بازار و به دست گرفتن سکان بازار باشد. گرچه این امر سخت به نظر می‌رسد اما همچنان جذاب خواهد بود اگر این شرکت بتواند وارد چرخه رقابت شود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.