شیائومی گوشی‌های Redmi 4A، Redmi 4 و Redmi 4 Prime را معرفی کرد

شیائومی مدتی است که جدی‌تر وارد بازار شده و در حال معرفی محصولاتی جذاب و با قیمتی مناسب است. محصولات این شرکت در کمال ناباوری کانفیگی بسیار مناسب دارند و همیشه با قیمتی پایین عرضه می‌شوند، گرچه این شرکت محصولاتی لوکس و رده بالا همانند Mi MIX نیز دارد.

0

به تازگی این شرکت Xiaomi Redmi 4 را معرفی کرده است. این محصول چندین ماه بود که در شایعات و تصاویر مختلف دیده می‌شد و مشخصاتش درز می‌کرد. شیائومی بعد از این همه مدت نه تنها یک گوشی بلکه سه نسخه مختلف از این محصول را که یک میان رده محسوب می‌شود را معرفی کرده که هر کدام بازار خاصی را برای خودشان در نظر گرفته‌اند.


Xiaomi Redmi 4A

این نسخه از محصول در بین تمامی نسخه‌های Redmi 4 ارزان‌ترین نسخه است، اما با این حال از یک بدنه تمام فلز استفاده می‌کند و تا حدودی نسبت به نسخه‌ی دیگر طراحی متفاوت دارد. این محصول یک صفحه‌نمایش 5 اینچی IPS با رزولوشن 720p را دارا می‌باشد و از یک پردازنده Snapdragon 425 قدرت می‌گیرد که دارای چهار هسته پردازش Cortex-A53 با کلاک 1.4 گیگاهرتز است، همچنین Adreno 308 نیز وظیفه امور گرافیکی را دارد و 2 گیگابایت رم محصول برای مالتی‌تسکینگ بهتر تعبیه شده است.

در پشت محصول ما شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسلی هستیم که در کنارش یک تک فلش LED قرار دارد و همچنین در جلوی محصول نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت سلفی قرار دارد. در پشت محصول خبری از هیچ حسگر اثر انگشتی نیست.

redmi-4-specs

این محصول 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که از طریق یک درگاه SD قابلیت ارتقا دارد. این محصول برای روشن ماندن از یک باتری 3120 میلی‌آمپری بهره می‌برد. رابط کاربری MIUI نسخه هشت نیز داخل دستگاه نصب شده که رابط کاربری شیائومی بر پایه اندروید مارشملو است.

این محصول در تاریخ 21 آبان در چین در دو رنگ طلایی و رزگلد عرضه خواهد شد و حدود 75 دلار قیمت خواهد داشت که برای چنین تلفنی کاملا مناسب به نظر می‌رسد.


Xiaomi Redmi 4

طراحی این محصول با نسخه 4A تفاوت دارد و دوربین در پشت بدنه و وسط بدنه قرار دارد. همچنین روبروی گوشی از یک شیشه 2.5 بعدی استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش این محصول نیز 5 اینچی 720 است، اما قلب محصول یک پردازنده اسنپ‌دراگون 430 است که هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با کلاک 1.4 گیگاهرتز را دارا می‌باشد. همچنین وظیفه گرافیک نیز با Adreno 505 است و همانند نسخه 4A ما شاهد دو گیگابایت رم هستیم.

دوربین پشتی همانند نسخه 4A است با این تفاوت که در میان پشت بدنه قرار گرفته و همچنین به جای یک LED تک، دارای LED ای دوگانه است. این دوربین از سیستم فوکوس Pase-Detection بهره می‌برد که فوکوس سریع‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین جلوی محصول نیز همانند نسخه 4A تنها 5 مگاپیکسل است.

Redmi 4 همچنین دارای یک حسگر اثر انگشت در پشت محصول است.

redmi-4-specs2

حافظه داخلی محصول 16 گیگابایت است که از طریق درگاه سیم‌کارت دوم که می‌توان آن را به عنوان درگاه Micro SD استفاده کرد، قابل ارتقا است. بلوتوث 4.1 و همچنین باتری 4100 میلی‌آمپر نیز جزو دیگر مشخصات محصولات است. اندروید مارشملو نیز به عنوان سیستم‌عامل این محصول مورد استفاده قراره گرفته است.

Redmi 4 فعلا در حالت پیش‌خرید است و از دوشنبه 17 آبان در دسترس قرار خواهد گرفت. این محصول در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری تیره عرضه خواهد شد و تنها 104 دلار قیمت خواهد داشت.


Xiaomi Redmi 4 Prime

در نهایت، نسخه Prime این محصول هم نسخه‌ای است که نسبت به دیگر برادران خود مشخصاتی بالاتر دارد و جذاب‌تر خواهد بود. در ابتدا این محصول فضای داخلی را دوبرابر کرده و 32 گیگابایت درون خود جای داده است و همچنین به جای 2 گیگابایت رم از 3 گیگابایت رم استفاده می‌کند.

شاید با شنیدن نام Prime خیال کرده باشید که شاهد گوشی بزرگ‌تر خواهید بود اما این‌گونه نیست. این محصول همان صفحه 5 اینچی را دارد اما رزولوشن با به 1080 ارتقا داده است. بهبود و ارتقا دیگر در قسمت پردازنده است که این محصول از یک پردازنده اسنپ‌دراگون 625 بهره می‌برد که دارای هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با کلاک 2.0 گیگاهرتز است و Adreno 506 نیز تمام امور گرافیکی شما را انجام خواهد داد.

redmi-4-specs3

همچنین دوربین محصول نیز همان دوربین است اما فلاش نسخه Prime علاوه بر دوتایی بودن، دو تن هم هست و دو تن رنگی را دارد. در بخش ارتباطی نیز این محصول نسبت به برادران خود سرتر بوده و به جای استفاده از Netcom نسخه 2 از نسخه 3 این تکنولوژی بهره می‌برد.

بقیه مشخصات نیز همانند نسخه معمولی Redmi 4 هستند. طراحی، رنگ‌های، حسگر اثر انگشت، ظرفیت باتری و سیستم‌عامل همان هستند. این محصول نیز با قیمتی پایین عرضه خواهد شد و تنها 133 دلار قیمت خواهد داشت.

GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.