پنج ویژگی که می‌توانست میت 9 هواوی را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند

هواوی شب گذشته سرانجام میت 9 را در دو نسخه عادی و پورشه دیزاین معرفی کرد. این پرچم‌دار هواوی البته بدون نقص هم نیست و اگر چند ویژگی دیگر هم داشت می‌توانست به بهترین گوشی هوشمند تبدیل شود.

4

هواوی شب گذشته میت 9 را با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی 1080p، چیپست فوق قدرتمند Kirin 960، دوربین دوگانه لایکا 20+12 مگاپیکسلی و ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری برای جلوگیری از کند شدن گوشی در طول زمان معرفی کرد. همچنین نسخه پورشه دیزاین این گوشی نیز با صفحه‌نمایش خمیده 5.5 اینچی QHD، رم و حافظه داخلی بالاتر و البته قیمتی دوبرابر معرفی شد. اما چه ویژگی‌هایی می‌توانست میت 9 را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند:


۱. مقاومت دربرابر آب و گردوغبار

huawei-mate-9-water-resistance

درحالی‌که بسیاری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از جمله گلکسی اس 7، اکسپریا ایکس‌زد و آیفون 7 از طراحی ضدآب و گردوغبار بهره می‌برند اما پرچم‌دار هواوی کماکان از این ویژگی بی‌نصیب است. از آن‌جا که اپل توانسته آیفون جدید را ضد آب بسازد نمی‌توان فلزی بودن بدنه را نیز بهانه‌ای برای عدم حضور استانداردهای IP در میت 9 دانست.


۲. بلندگوهای استریو

mate-9-vs-iphone-7-bottom

حالا که میت 9 ضدآب نیست خوب بود هواوی حداقل بلندگوهای استریو را در جلوی گوشی قرار می‌داد. در حال حاضر اچ‌تی‌سی 10، آیفون 7، اکسپریا ایکس‌زد و حتی میام‌رده‌هایی مثل ZTE Axon 7 یا Alcatel Idol 4S از بلندگوهایی استریو بهره می‌برند که رو به کاربر نشانه رفته و صدای بسیار واضح‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به تک بلندگو در پایین گوشی در اختیار کاربر می‌گذارند. البته هنوز در مورد بلندی و کیفیت صدای بلندگوی میت 9 چیزی نمی‌دانیم اما مطمئناً جایگیری آن می‌توانست بهتر باشد.


۳. صفحه‌نمایش خمیده و QHD در نسخه عادی

mate-9-porsche-design

درست است که صفحه‌نمایش نسخه پورشه دیزاین این ویژگی‌ها را داراست اما با قیمتی حدوداً دوبرابر (1400 یورو) احتمالاً به جز افراد خاصی کسی توان خرید این نسخه را نخواهد داشت. در شرایطی که هواوی میت 9 را به عنوان اولین گوشی پیکسلی سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل معرفی کرده تراکم پیکسلی 373 پیکسل بر اینچ برای هدست‌های واقعیت مجازی اصلاً مناسب نیست. همچنین صفحه‌نمایش خمیده 5.5 اینچی در گلکسی اس 7 اج سامسونگ وجود دارد که با قیمتی بسیار پایین‌تر از نسخه پورشه دیزاین میت 9 به فروش می‌رود و عرضه این ویژگی در نسخه عادی میت 9 نه تنها می‌توانست ابعاد گوشی را کوچک‌تر کند بلکه آن را به رقیبی قدرتمند برای پرچم‌دار کنونی تبدیل می‌کرد.


۴. حافظه رم 6 گیگابایتی

mate-9-kirin-960

همان‌طور که گفتیم نسخه پورشه دیزاین میت 9 از 6 گیگابایت رم برخوردار است اما این نسخه را نمی‌توان یک گوشی قابل دسترس برای اکثریت کاربران دانست. در حال حاضر گوشی 400 دلاری وان‌پلاس 3 از 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند و مسلماً هواوی می‌توانست این ویژگی را در یک گوشی 700 یورویی هم بگنجاند. شاید در حال حاضر اکثر گوشی‌های پرچم‌دار با 4 گیگابایت رم عرضه شوند اما فراموش نکنید میت 9 رقیب گلکسی اس 8 و ال‌جی جی 6 خواهد بود که در زمستان و احتمالاً با 6 گیگابایت رم از راه خواهند رسید.


۵. قلم استایلوس

huawei-mate-9-stylus

درست است که هواوی هیچ‌گاه در گوشی‌های خود از قلم استایلوس استفاده نکرده اما حالا که گلکسی نوت 7 فاجعه‌ساز شده و سامسونگ فبلت پرچم‌دار مناسبی در بازار ندارد فرصت خوبی بود که هواوی این ویژگی را به پرچم‌دار خود اضافه کرده و میت 9 را به یک گوشی واقعاً همه‌کاره تبدیل کند. به این ترتیب میت 9 به یک گزینه وسوسه‌کننده برای هواداران ناامید پرچم‌دار سامسونگ تبدیل می‌شد که آن را جذاب‌تر از V20 ال‌جی یا آیفون 7 پلاس اپل جلوه دهد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. بابک می‌گوید

    و خداوند انسان را افرید و انسان توجیح را !!!!!
    اقا میت نه یه میان ردس ، اصلا میت نه هیچ چیز جالبی نداره ، با تشکر از نویسنده

    1. Fider می‌گوید

      و خداوند شفا دهد شما را
      با این نظر مضحکتان
      اره میت 9 میان ردست شما بالارده ای اصن تو خوب

    2. ابوالفضل می‌گوید

      خخخ عزیزم اصا متمعنی شما میدونی گوشی اندروید ینی چی هست؟ دیگ. ی بچه 2 سالم میدونه میت9 پرچم دار بود

  2. خودم می‌گوید

    من با هیچکدوم از این موارد مشکل ندارم. تنها عیب این گوشی قیمت زیادشِ. نوت 7 نیست، فکر کرده قیمت و بالا ببره ایرادی نداره. من که از خریدش منصرف شدم. بخری، اول و آخرش گوشی چینی هست. این مقدار ارزش نداره. حداکثر 600 دلار، اونم 128 گیگ.