پنج جایگزین مک‌بوک پرو جدید برای هواداران ناامید اپل!

اپل در رویدادی تازه سری مک‌بوک تازه خود را معرفی کرد. رسانه‌ها توجه زیادی به این لپ‌تاپ داشتند، نظرات مختلفی نیز منتشر شد که می‌توان بازخورد و نقد‌های محصول را کمی درهم و برهم دانست. اما آیا در پایان این محصول واقعا محصولی جذاب و کارآمد بود؟ آیا گزینه‌ی بهتری وجود ندارد؟

1

اپل همیشه به نوآوری مشهور بوده است. به اولین بودن در خیلی چیز‌ها و فراهم کردن و ساختن بسترهای تازه یکی از کلیدی‌ترین نکات این شرکت است. اما آیا همیشه این بسترها و “نوآوری‌ها” مناسب بازار هستند؟ استراتژی‌های تازه اپل ممکن است برای برخی زنگ خطری را به صدا درآورند. ممکن است که افول این شرکت در حال آغاز باشد اما نمی‌توان با قطعیت تمام این مسئله را تایید کرد. اپل در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف سردمدار بوده و ممکن است این روند ادامه پیدا کند و ممکن است تفکر رادیکالی شرکت و حرکات عجیب و غریبش بالاخره روزی کار دستش دهد. اما از این حرف‌ها بگذریم، این خود خواستار مقاله‌ای دیگر است که آینده اپل را در رقابتش با دیگر شرکت‌ها همچون مایکروسافت بشکافیم و بررسی کنیم.

همانطور که گفتیم نقدهای مک‌بوک کمی مختلف بودند. بسیاری از قابلیت‌های تازه محصول به وجد آمدند و بسیاری این محصول را با پتک منفجر کردند. به عنوان مثال اضافه شدن تاچ‌بار که بالاخره یک قسمت لمسی دیگر نیز به جز تاچ‌پد به این محصول اضافه شد، حالا چه صفحه‌نمایش باشد و چه یک نوار ساده برای طرفداران شرکت تفاوتی ندارد. پورت‌های دستگاه به طرز عجیبی کم شده‌اند. البته می‌توان این قضیه را گردن جانی آیو انداخت. جانی آیو اعتقاد دارد هر چقدر طراحی محصول کمتر و ساده‌تر باشد موفقیت طراحی بیشتر خواهد بود. اما بحث اینجاست که با کم کردن پورت‌ها درست است که فضای کمتری اشغال شده اما مانند این است که شما یک فولدر در دسکتاپ بسازید و همه فولدرهای بی سر و سامان را داخل آن بریزید! دسکتاپ شما تمیز و ساده خواهد ماند اما داخل آن فولدر بازار شام است! نبود درگاه SD و یا نبود نسخه‌ای با رم 32 نیز از مشکلات لپ‌تاپ است. اساسا هر چیزی که حرفه‌ای محسوب می‌شود را نمی‌توان در این محصول به اصطلاح حرفه‌ای مشاهده کرد.

خب می‌رسیم به اصل مطلب، اگر قصد خرید مک‌بوک‌ها را داشتید و حال این محصول چندان چشم شما را نگرفته، با ما باشید تا محصولاتی فوق قوی و حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم که کاملا قابلیت رقابت و نابود کردن مک‌بوک را دارند.همچنین از زمان عرضه ویندوز 10 تا به حال مایکروسافت به سختی تلاش کرده تا نسخه‌ای پایدار و مناسب با قابلیت‌های فراوان عرضه کند و همچنین این‌که می‌توانید نسخه‌های تازه لینوکس را نیز استفاده کنید. اساسا حالا زمانه‌ای بسیار خوب برای خرید یک لپ‌تاپ ویندوزی است. در این مطلب چندین لپ‌تاپ که همگی قدرتی آتشین و طراحی جذاب دارند را معرفی خواهیم کرد.


Dell XPS 13

خب با یکی از جذاب‌ترین اولترابوک‌های بازار شروع کنیم. این محصول طراحی بسیار کوچک‌تری نسبت به مک‌بوک ایر 13 اینچی دارد و همچنین به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش بدون حاشیه Infinity Edge این شرکت توانسته سایز لپ‌تاپ را کوچیک‌تر کند. گرچه این لپ‌تاپ هم مانند مک‌بوک‌های جدید حداکثر 16 گیگابایت رم دارد، اما در قسمت‌های دیگر برتری قابل توجهی دارد. این لپ‌تاپ فوق‌نازک خوشبختانه از پورت‌های USB خود کم نکرده و شاهد چندین پورت USB 3.0 و 3.1 خواهید بود. همچنین پورت Thunderbolt 3.0 و یک درگاه SD نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است. همچنین این محصول از پردازنده‌های نسل جدید اینتل به نام Kaby Lake استفاده می‌کند و همچنین استفاده از SSD سریع از دیگر قابلیت‌های محصول است. برای پایان‌بندی هم بد نیست به لمسی بودن صفحه‌نمایش محصول اشاره کنیم؛ بله، باید این‌گونه اولترابوک ساخت!

mehbook-pro1

به صورت کلی این محصول برتری مناسبی نسبت به مک‌بوک جدید دارد و نسخه i5 محصول از قیمت پایه 1050 دلار آغاز می‌شود.


Microsoft Surface Book

خب قرار است بهترین جایگزین‌ها را معرفی کنیم و چه جایگزینی بهتر از سوگلی مایکروسافت که به شدت زیبا و کارآمد است و پر شده از قابلیت‌های فراوانی که همه را به وجد خواهد آورد. اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که ناگهان با دیدن یک نوار لمسی در محصول جدید اپل به هوا رفته‌اید باید بگوییم مایکروسافت چندی پیش محصولی تولید کرد که صفحه‌نمایشی جداشونده و تمام لمسی معرفی کرده بود. همچنین این بدین معناست که قلم استایلوس این شرکت نیز در این محصول کارآمد است.

mehbook-pro2

مایکروسافت به تازگی نسخه‌ای بهبود یافته از محصول خود را معرفی کرد که به گفته این شرکت از قدرت گرافیکی دو برابر نسبت به نسخه قبلی بهره می‌گیرد. در قسمت پورت‌ها این شرکت نیز کمی مانند اپل برخورد کرده و این لپ‌تاپ را به دو پورت USB معمولی و یک درگاه SD، یک پورت Mini Display و کانکتور شارژر مجهز کرده است. همچنین جک هدفون نیز در قسمت تبلتی این محصول موجود است. البته ناامید نشوید، اساسا باید بدانید که اپل تبلیغ زیادی روی هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزارش کرده اما همچنان از سخت‌افزاری ضعیف استفاده می‌کند و پردازش گرافیکی سرفس بوک حداقل دوبرابر بهتر از مک‌بوک است. قابلیت‌های نرم‌افزاری مانند Windows Hello نیز در این محصول موجود خواهند بود. یکی دیگر از مشکلات محصول همانند مک‌بوک، حداکثر رم 16 گیگابایت است که عدد کمی نیست اما بالاتر نخواهد رفت. قیمت پایه این محصول 1500 دلار است و در صورت اضافه کردن آپشن‌های دیگر بیشتر خواهد شد.

البته مایکروسافت برنامه‌ای دارد که برای فرنگی‌ها تعبیه شده و شما می‌توانید با دادن مک‌بوک قدیمی خود تا 650 دلار تخفیف برای سرفس دریافت کنید.


Hp Spectre x360

غول تاشوی اچ‌پی نیز یکی دیگر از محصولاتی است که می‌توان به آن تکیه کرد. این محصول در عین حالی که یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت است، تا می‌شود و تبدیل به یک تبلت قوی خواهد شد. همچنین نسخه‌ی تازه محصول از پردازنده Kaby Lake استفاده می‌کند و پشتیبانی از SSD سریع و پورت Thunderbolt 3.0 نیز از دیگر امکانات محصول است.

mehbook-pro3

بدنه محصول آلومینیوم است و صفحه‌ای تمام لمسی دارد. وبکم محصول قابلیت تشخیص بیومتریک Windows Hello را دارا می‌باشد. متاسفانه همانند اپل پورت‌ها به USB-C محدود شده است. اما این محصول عمر باتری بهتری نسبت به مک‌بوک دارد و سخت‌افزاری قوی‌تر خواهد داشت. نسخه i5 محصول از 950 دلار آغاز می‌شود و 550 دلار کم‌تر از نسخه آغازین مک‌بوک است.


Razer Blade Stealth 13

اگر خیلی سخت‌افزاری فضایی برایتان اهمیت ندارید و با میزان حافظه پایین می‌توانید سر کنید، Razer گزینه‌ای جذاب برایتان خواهد داشت. این محصول از یک صفحه‌نمایش 13 اینچی استفاده می‌کند و اولترابوکی به شدت محبوب است. طراحی سیاه محصول شاید کمی یادآور سادگی مک‌بوک باشد اما با صفحه‌نمایش 4K و فناوری IGZO، همچنین کیبوردی که بک‌لایت RGB دارد کاملا مک اپل را فراموش خواهید کرد.

mehbook-pro4

اکثر سازندگان PC به دلیل بازار رقابتی که دارند، مجبورند در مدت زمانی کوتاه محصول خود را آپدیت کنند و مانند اپل سال‌ها این قضیه را طول نمی‌دهند. Razer نیز همین‌گونه است و به تازگی به نسخه جدید پردازنده اینتل مجهز شده است. همچنین می‌توانید قدرت گرافیکی محصول را با خرید یک Razer Core پانصد دلاری افزایش دهید. در این صورت هم یک لپ‌تاپ سبک برای این‌ور و آن‌ور رفتن خواهید داشت و هم یک دسکتاپ قوی برای پردازش‌های سنگین گرافیکی در اختیارتان خواهد بود. قیمت پایه محصول از 1000 دلار آغاز می‌شود. گرچه این محصول کمی در ایران سخت پیدا می‌شود و افزایش قیمت چشمگیر خواهد بود.


Razer Blade Pro

این محصول کمی با دیگر محصولات لیست تفاوت دارد. دیگر محصولات، لپ‌تاپ‌های قابل حمل بودند و تلاش می‌کردند تا عملکردی قوی در سایزی کوچک داشته باشند. اما این غول 17 اینچی به قابل حمل بودن خود کمتر اهمیت داده و سنگین‌تر و بزرگ‌تر از دیگر محصولات است، اما نکته‌ای که دارد این افزایش فضا و وزن کاملا با سخت‌افزاری آتشین پر شده است.

mehbook-pro5

شرکت Razer خواسته که Blade Pro در بدن یک لپ‌تاپ کارایی یک دسکتاپ قوی را انجام دهد و باور کنید که موفق شده است! این هیولای 17 اینچی 32 گیگابایت رم درون خود جای داده و از پردازنده نسل ششم اینتل i7 استفاده می‌کند که تا 3.5 گیگاهرتز قابلیت افزایش دارد. دو ترابایت حافظه PCI-E SSD نیز برای محصول در نظر گرفته شده است. از گرافیک محصول نگوییم که این لپ‌تاپ از یک پردازنده GTX 1080 انویدیا استفاده می‌کند و به جرات می‌توان گفت برای خودش نابودگری است! طبیعتا چنین هیولایی صفحه‌نمایشی قوی خواهد داشت و Blade Pro دارای نمایشگر 4K IGZO است که با تکنولوژی G-Sync انویدیا تلفیق شده تا رنج رنگی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همچنین کیبورد مکانیکی محصول نیز یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی و جذاب Blade Pro است. سه پورت USB 3.0، HDMI، Ethernet، درگاه SD، Thunderbolt 3.0 و حتی یک قفل Kensington نیز در این محصول تعبیه شده است.

این محصول همانگونه که روح را از بدن جدا می‌کند قیمتی ناراحت‌کننده نیز دارد. Blade Pro هنوز به بازار عرضه نشده اما حدود 3700 دلار قیمت‌گذاری شده است.

PCWorld

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. جمیل می‌گوید

    همه لپ تاپ های معرفی شده ace هستند بخصوص spectre.ولی مک بوک یه چیز دیگه است حتی بدون پورت usb3.