چرا مک‌بوک پرو جدید اپل 32 گیگابایت رم ندارد؟

مک‌بوک پرو اپل به امکانات چشم‌گیر سخت‌افزاری مجهز است، اما در میان این امکانات خبری از رم ۳۲ گیگابایتی در مک‌بوک‌ پرو وجود ندارد، بد نیست نگاهی داشته باشیم به این که چرا اپل در مک‌‌بوک پرو جدید خود قید رم ۳۲ گیگابایتی را زده است.

0

اپل شرکتی نیست که بی‌گدار به آب بزند و برای یک تغییر کوچک در محصولات خود هزار و یک دلیل دارد، به همین منظور از فیل شیلِر، یکی از مدیران ارشد بازاریابیِ جهانی اپل در خصوص دلیل نبود ۳۲ گیگابایت رم در مک‌بوک پرو جدید و تازه معرفی شده اپل سوال شد. این مدیر ارشد هم توضیح داد که اگر قرار بود اپل بیشتر از ۱۶ گیگابایت رم در مک‌بوک پرو جدید خود تعبیه می‌کرد، این لپ‌تاپ جدید اپل به توان مصرفی بیشتری نیاز داشت.

البته در این بین گمانه‌زنی‌های دیگری نیز برای عدم حضور ۳۲ گیگابایت رم در مک‌بوک پرو وجود دارد. یکی از کاربران مختصص‌،‌ درشبکه اجتماعی رددیت عدم حضور این مقدار رم را پردازنده اسکای‌لِیک اینتل می‌داند، وی مدعی است این پردازنده در حال حاضر توان پشیبانی از رم‌‌های LPDDR4 را ندارد، البته پردازنده‌‌های قدرتمند سری Kabylake اینتل از رم‌هایLPDDR4 پشتیبانی می‌کنند اما در حال حاضر این پشتیبانی منحصر به سری U این پردازنده‌هاست. به گفته هنوز یکی دو سال زمان نیاز است تا پردازنده‌های موبایلKabylake به این فناوری جدید دست پیدا کنند.

در این بین از کاربران حرفه‌ای هم سوال شد که تا چه اندازه به مقداری بیشتر از ۱۶ گیگابایت رم برای انجام کارهای خود نیاز دارند، بیشتر کاربران که کارهای ویرایش ویدئو انجام می‌دهند پاسخ‌ داده‌اند که با این میزان رم مشکلی ندارند، اما کاربران حرفه‌ای زیادی هم هستند که از حضور ۱۶ گیگابایت رم در مک‌بوک پرو تازه معرفی شده اپل گله‌ دارند.

در این بین سوال جالبی که پیش می‌آید این است که چرا اپل مدل ۱۵ اینچی با مقدار باتری بیشتری از مک‌بوک‌ پرو را برای کاربران حرفه‌ای با ۳۲ گیگابایت رم معرفی نمی‌کند؟! از این طریق دیگر مشکل پاسخ دهی به توان مصرفی ۳۲ گیگابایت رم هم بر طرف می‌شود. کاربرانی هم که کارهای خیلی حرفه‌ای ندارند می‌توانند همچنان از همان نسخه ۱۳ اینچی‌ مک‌بوک پرو با ۱۶ گیگابایت رم استفاده کنند.

در مجموع باید گفت در فرآیند تولید یک محصول هزار و یک جنبه مختلف وجود دارد و در کنار بحث‌های فنی تولید، بررسی نیاز بازار و فروش محصول نیز اهمیت زیادی دارد و بدون شک اپل قبل از معرفی مک‌بوک‌‌های پرو جدید خود فکر همه چیز را کرده است. با این حساب به نظر می‌رسد اگر ۱۶ گیگابایت رم حاضر در مک‌بوک پرو اپل کفاف کار شما را نمی‌کند برای مدل ۳۲ گیگابایتی این محصول همچنان باید صبر پیشه کنید.

imore.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.