تسلا از فناوری سقف خورشیدی و سیستم شارژ Powerwall 2 رونمایی کرد

شرکت تسلا را بیشتر به‌ خاطر خودروهای الکتریکی این شرکت می‌شناسیم، اما تسلا فعالیت‌های زیاد دیگری هم دارد و در همین راستا شاهد رونمایی سقف خورشیدی و شارژ Powerwall 2 تسط تسلا هستیم.

0

ایلان ماسک، مدیر افسانه‌ای تسلا در استودیو یونیورسال واقع در لس‌آنجلس از فناوری سقف خورشیدی و سیستم شارژ ۵.۵۰۰ دلاری Powerwall 2 رونمایی کرد. ایلان ماسک و تسلا چند هفته‌ای می‌شود که اطلاعاتی از سیستم نیروزای نوری (photovoltaic cell) در پنل‌های سقفی به بیرون منتشر می‌کنند، تسلا فناوری ساخت این پنل‌ها را از طریق خرید شرکت Solar City بدست آورده است.

elun-musk-tesla-solar-panel

ماسک در مراسم رونمایی این محصولات جدید ادعا کرد سقف خورشیدی تازه معرفی شده این شرکت، هزینه نصب بسیار کمتری از سقف‌های معمولی فعلی دارد اما اشاره دقیقی به قیمت تمام شده سقف خورشیدی تسلا برای مشتری نهایی نکرد. لازم به ذکر است که این سقف‌های خورشیدی قرار است به جای اینکه در اختیار فروشندگان تجهیزات ساختمانی قرار بگیرد، مستقیما از جانب تسلا به فروش برسد.

جالب اینجاست که تسلا نمونه‌ای آزمایشی از این پنل سقف خورشیدی را قبل از مراسم بر روی یک خانه نصب کرده بود و پس از نمایش این خانه در مراسم، حاضرین به هیچ‌وجه متوجه تفاوت بین سقف‌های معمولی و این پنل سقف خورشیدی جدید نشدند. تسلا برای رسیدن به این هدف،‌ پنل‌های سقف خورشیدی را بر روی سقف گاراژ نصب کرده بود و سایر قسمت‌های سقف منزل به صورت معمولی ساخته شده بود. ایلان ماسک در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که مالکین منزل نیازی نیست تمامی سقف خانه خود را با این پنل‌‌های خورشیدی جدید جایگزین کنند و این پنل‌ها تنها به میزان نیاز برق مصرفی منزل نصب می‌شود.

tesla-powerwall-2

همان‌گونه که حتما می‌دانید سقف خورشیدی در طول روز به دلیل حضور نور آفتاب به راحتی قادر است انرژی برق مورد نیاز منزل را تامین کنند، اما در هنگام شب، باید  از باتری‌هایی که انرژی نور خورشید را در خود ذخیره کرده‌‌اند استفاده نمود. اینجاست که سیستم شارژ جدید Powerwall 2 تسلا وارد میدان می‌شود.

تسلا مدعی است در این سیستم جدید دو باتری لیتیوم آیون با میزان ۱۴ کیلووات ساعت قرار دارد،‌ این میزان نسبت به سیستم شارژ Powerwall قبلی دوبرابر شده است. تسلا ادعا می‌کند سیستم شارژ Powerwall 2 برق مورد نیاز ۴ اتاق خواب را به همراه یخچال فریزر و سایر تجهیزات برقی آشپزخانه به مدت یک روز به راحتی تامین خواهد کرد. در مدل قبلی Powerwall قسمت مبدل انرژی خورشید به الکتریسیته در بیرون در دستگاه تعبیه شده بود؛ اما تسلا برای حفظ زیبایی و یکپارچگی بهتر این راه‌حل جدید خود، در سیستم شارژ Powerwall 2، مبدل انرژی به الکتریسیته را در داخل دستگاه و به صورت یکپارچه تعبیه کرده است.

تسلا در ادامه معرفی سقف خورشیدی این شرکت، متذکر شد که این پنل‌ها از اواخر زمستان امسال قابل عرضه به بازار هستند و به لحاظ دوام و مقاومت پنل‌های سقف خورشیدی تسلا سالیان سال دوام خواهند آورد. جالب اینجاست که ایلان ماسک مدعی شد پنل سقف خورشیدی تسلا که از جنس کوارتز ساخته شده است دو تا سه‌ برابر از آسفالت کف خیابان مقاوم‌تر خواهد بود.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، تسلا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی هم ید طولایی دارد و با توجه به سودی که این صنعت راهی جیب تسلا کرده است انتظار می‌رود در آینده شاهد نوآوری‌‌های بیشتری از تسلا در خصوص شیوه‌های جدید تولید انرژی باشیم.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.