گزارش مالی ال‌جی: کاهش 23 درصدی درآمد بخش موبایل

به گزارش ال‌جی، بخش موبایل این شرکت یک فصل دشوار دیگر را پشت سر گذاشته است. درآمد فروش دستگاه‌ها در سه‌ماهه سوم سال 2016 میلادی 2.5 تریلیون وون کره جنوبی بوده و این میزان 23 درصد کمتر از درآمد همین سه‌ماهه در سال 2015 میلادی بوده است. این کاهش درآمد باعث شده که ال‌جی متحمل ضرر 389.4 میلیون دلاری بشود.

0

در سه‌ماهه دوم سال 2016 ال‌جی گزارش کاهش درآمد مشابهی را نسبت به سال گذشته داد که در آن ضرر 132.10 میلیون دلاری را به خود دید. این شرکت تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی در کره جنوبی، علت ضررهای سه‌ماهه سوم را کم شدن فروش دستگاه‌های بالا رده و هزینه‌های مربوط به بهبود ساختار کسب‌وکار می‌داند.

ال‌جی در این سه‌ماهه به‌طورکلی 13.5 میلیون دستگاه را صادر کرده و ظاهراً در آمریکای جنوبی فروش دستگاه‌های ال‌جی رشد 14 درصدی داشته است. به گفته خود شرکت، اولویت‌های آن برای سه‌ماهه پایانی سال میلادی، منجر به افزایش فروش گوشی هوشمند LG V20 خواهد شد و به فروش دستگاه‌های سری K و X شرکت نیز کمک خواهد کرد. همچنین شرکت قصد دارد بهبودهای ساختاری کسب‌وکار در بخش موبایل را نهایی کند و به قول خودش «برای چالش‌های پیش رو آماده شود».

ال‌جی بعد از فروش ناامیدکننده گوشی ماژولار LG G5 خود، در تابستان اعلام کرد که می‌خواهد بخش موبایل خود را بازسازی کند. LG G5 ماژولار در اسفندماه گذشته با هیاهو در کنگره جهانی موبایل MWC 2016 رونمایی شد و نتوانست مصرف‌کنندگان را به هیجان بیاورد. از سوی دیگر گوشی LG V20 سنت‌گرا عمل کرده و هیچ عنصر ماژولاری ندارد؛ تنها یک صفحه‌نمایش بزرگ، دوربین دوگانه پشتی و طراحی کاملاً عادی.

چالشگران چینی

درحالی‌که فروش گوشی‌های هوشمند در تمام دنیا دچار رکود شده، دنیای OEM اندروید به رشد خود ادامه داده و بیش‌ازپیش رقابتی می‌شود. تولیدکنندگان چینی در تلاش برای به دست گرفتن بخشی از سهم فروش بازار و سخت کردن شرایط برای تولیدکنندگان گوشی هوشمند نظیر ال‌جی هستند. بنا به گزارش بازار گوشی هوشمند از تحلیلگر وب‌سایت Strategy Analytics، سه شرکت از پنج شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا از چین هستند:

smartphone-marketshare-q3-2016

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هوآوی که در رتبه سوم قرارگرفته و یک برند چینی است، به‌اجبار نیمی از رشد خود را به خاطر ظهور OEMهای هم‌میهن، ازدست‌داده است. به گفته تحلیلگر: هوآوی با رقابت سختی از سوی OPPO، Vivo و دیگر رقبای نوظهور چینی مثل شرکت LeEco که با سرعت زیادی رشد می‌کنند، روبه‌رو شده است.

به وجود آمدن تولیدکنندگان چینی باعث شده که صادرات گوشی هوشمند در جهان نیز افزایش پیدا کند. در سه‌ماهه سوم 6 درصد افزایش صادرات گوشی‌ها را شاهد بودیم. این میزان از 354.2 میلیون قطعه در سه‌ماهه سوم سال 2015 میلادی به 375.4 میلیون قطعه در سه‌ماهه سوم سال 2016 افزایش پیداکرده است. به نقل از Strategy Analytics این میزان سریع‌ترین نرخ رشد در صنعت گوشی‌های هوشمند بوده است. البته که ال‌جی باوجود سه‌ماهه دشوار و رشد تولیدکنندگان OEM گوشی‌ها، در این دوران شرایط راحتی را تجربه نخواهد کرد. Strategy Analytics با توجه به عرضه محصولات چشمگیر از سوی اپل، هوآوی و دیگران، چشم‌انداز خوبی را برای فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال پیش‌بینی کرده است.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.