کوالکام شرکت NXP را با قیمت ۴۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند

کوالکام در چند ساله اخیر با رشد صنعت موبایل،‌ پیشرفت خوبی داشته است و از قرار معلوم در آینده بیشتر هم از کوالکام خواهیم شنید، چرا که قرار است کوالکام شرکت NXP را با قیمت ۴۷ میلیارد دلار خریداری کند.

0

حتی افرادی که کوالکام را نمی‌شناسند هم از محصولات این شرکت بهره می‌برند چرا که جیپست‌های کوالکام در قلب بیشتر گوشی‌های همراه هوشمند دنیا می‌تپد،‌ این امر باعث شده تا کوالکام روز به روز بزرگ‌تر شود و سود بیشتری به دست آورد. ظاهرا اکنون وقت آن فرا رسیده تا کوالکام درآمد خود را صرف خرید شرکتی بزرگ در تولید تراشه‌های نیمه رسانا کند.

باخبر شدیم کوالکام درصدد است شرکت NPX را به قیمت هنگفت ۴۷ میلیارد دلار خریداری کند، به احتمال زیاد تاکنون حتی اسم NPX به گوش شما هم نخورده است اما بد نیست بدانید این شرکت با نام تجاری Philips Semiconductors فعالیت می‌کند. مقر NPX در آلمان واقع است اما این شرکت در ۳۵ کشور مهم دنیا دفتر دارد، NPX شرکت کوچکی نیست و بیشتر از ۴۵ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا روزی خود را از طریق کار در شعبات مختلف NPX بدست می‌آورند.

شرکت NXP هم همانند کوالکام نقش مهمی در صنعت موبایل ایفا می‌کند، فراهم کردن بستر امن مخابراتی برای پرداخت‌های موبایل، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دستور کار NXP است. در حال حاضر هم تمرکز زیاد NXP را در هوشمند سازی خودرو و همچنین اینترنت اشیا شاهد هستیم. از طرف دیگر کوالکام پیش از این هم از عزم خود برای حضور در این زمینه‌های کاری جدید خبر داده بود. به این ترتیب همان‌گونه که در بالا اشاره شد، کوالکام شرکت NXP را با قیمت ۴۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند تا از این به بعد در سایر تجهیزات هوشمند نیز شاهد حضور چیپست‌های کوالکام باشیم.

جالب اینجاست که آخرین بار ارزش شرکت NXP مقدار ۳۴ میلیارد دلار برآورد شده است و با این حساب کاملا مشخص است که کوالکام حاضر است حتی به بهای گران‌تر خریدن NXP این شرکت را تصاحب کند. البته اگر با دید فناوری به محصولات دور و اطراف نگاهی بیاندازیم این حرکت کوالکام کاملا منطقی به نظر می‌رسد چرا که خودروها روز‌ به روز به سمت هوشمند شدن پیش می‌‌روند، از طرف دیگر لوازم منزل هم پا به پای سایر محصولات راه هوشمند شدن را طی می‌کنند و چیزی که برای کوالکام مهم است، این نکته است که تمامی این لوازم نیازمند سخت‌افزاری هستند که کوالکام می‌تواند در آینده با خرید NXP تولید کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.