اینستاگرام به قابلیتی برای پیشگیری از خودکشی مجهز می‌شود

در این روز و روزگار که شاهد روند روزافزون افسردگی در میان انسان‌ها بویژه نوجوانان و کهن‌سالان هستیم کمک به همنوع از هر راهی ستودنی است. شبکه‌ محبوب اینستاگرام به تازگی امکان جدیدی بر روی پلتفرمش فراهم کرده که اجازه میدهد پُست‌های مشکوک به خودکشی را گزارش کنید.

0

کارکرد ویژگی جدید به این شکل است که اگر در بخش feed صفحه‌ی اینستاگرام پُستی را ببینید و مشکوک شوید که شخص قصد آسیب رساندن به خودش را دارد می‌توانید آنرا گزارش کنید! هنگامی که پُستی را گزارش می‌کنید پیامی به صاحبِ آن ارسال می‌شود با این مضمون که

شخصی یکی از پست‌های شما را دیده و فکر می‌کند در شرایطی بحرانی به سر می‌برید. خوشحال می‌شویم بتوانیم به شما کمک کنیم.

و در ادامه میتواند منابع حمایتی را مشاهده کند و یا از آنها صرف‌نظر کند. اگر فرد منبع کمک را انتخاب کند گزینه‌هایی برایش نمایش داده می‌شود که گفتگو با دوست، تماس با خط کمکی و یا گرفتن راهکار و حمایت را شامل میشود. کاربرانی که بدنبال هشتگ‌های مربوط به خودآزاری هستند هم به همان صفحه‌ی حمایتی ارجاع داده میشوند. مدیر عملیاتی اینستاگرام «مارین لوین» در مصاحبه با رسانه‌ای خبری گفت اینستاگرام میداند که دوستان و خانواده همواره می‌خواهند حامی عزیزانشان باشند اما راه و چاه را نمی‌دانند. این ابزار جدید به مردم اجازه می‌دهد افرادی که با مشکل مواجه هستند بدانند دیگران به آنها اهمیت می‌دهند و شاید تنها با همین تلنگر همه چیز برایشان راحت‌تر شود.

در همین راستا اینستاگرام برای رسیدن به زبانی موثر بر این دست افراد با کارشناسان سلامت روان و گروه‌هایی که تجربه‌ی خودکشی یا اختلالات روحی دارند کار کرد. این شبکه اجتماعی با انجمن ملی اختلالِ خوردن (افراد مبتلا به اختلالات خوردن در تنظیم هیجانات خود با مشکلاتی روبرو هستازم ند و مهارت‌های لازم برای مقابله با هیجانات منفی را ندارند) و انجمن ملی پیشگیری از خودکشی نیز همکاری دارد. آقای لوین اظهار داشت آنطور که متخصصین روانشناسی میگویند دریافت پیام از جانب شخص مورد علاقه می‌تواند تاثیر مثبت بسیاری در افرادِ دچار غم و اندوه ایجاد کند.

فیس‌بوک نیز که از خانواده اینستاگرام است اوایل امسال به ابزار پیشگیری از خودکشی مجهز شد. این شبکه گروهی دارد که مسئول رسیدگی به گزارشات و تشخیص گزارشات واقعی از غیرواقعی است. اینکه آیا قابلیت پیشگیری از خودکشی برای دستگاه‌های اندرویدی یا iOS عرضه می‌شود یا خیر به طور قطع مشخص نیست اما تصویری از این قابلیت بر روی یک دستگاه آیفون منتشر شده که کم و بیش نشان میدهد بر روی iOS قابل اجراست. باید منتظر بود و خبرها و جزئیات بیشتر را از اینستاگرام شنید.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.