گوشی Mi 5s Plus شیائومی اولین گوشی با فناوری دوربین دوگانه Clear Sight کوالکام است

شیائومی افتخار ساخت گوشی هوشمندی را دارد که در قلب آن پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۱ می‌تپد،  پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۱ گوشی هوشمند Mi 5s Plus به شیائومی کمک کرده است تا فناوری دوربین دوگانه Clear Sight را به خدمت بگیرد.

0

شیائومی در حال ساخت گوشی هوشمند Mi 5s Plus است، به همین منظور اطلاعاتی را از چیپست جدید کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۱ که در این گوشی حضور دارد به بیرون منتشر شده است. شیائومی سرعت، افزایش علمکرد و بهینه‌سازی مصرف انرژی را از نقاط بارز چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ می‌داند؛ اما در کنار این موارد شیائومی از فناوری دوربین دوگانه Clear Sight که به لطف چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ در Mi 5s Plus وجود دارد تعریف و تمجید‌های زیادی به میان آورده است.

فناوری Clear Sight با هدف بالابردن خروجی رِنج دینامیک تصاویر (Dynamic Range)، بالابردن کیفیت عکس‌ها و نویز کمتر در عکس‌هایی که در شرایط نور کم گرفته می شود طراحی شده است. تمامی این موارد به لطف حضور دو دوربین در پشت گوشی میسر می‌شود. بد نیست بدانید یکی از این دوربین‌‌ها رنگی و دوربین دیگر سیاه و سفید است.

دوربین دوم سیاه و سفید حاضر در گوشی‌هایی که از چیپست‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۱ استفاده می‌کنند به بالابردن کیفیت عکس‌ها و همچنین کاهش نویز تصاویر هم کمک زیادی می‌کند. فناوری Clear Sight در چیپست‌های ۸۲۱ اسنپ‌دراگون از الگوریتم فیوژن (Fusion) برای تطبیق تصاویر گرفته شده و ارتقا کیفیت آنها در کنار کاهش نویز عکس‌ها کمک می‌کند.

جالب است بدانید شیائومی در گوشی هوشمند Mi 5s Plus دو دوربین یکسان را در قسمت پشت گوشی تعبیه کرده که یکی از این دوربین‌ها فاقد فیلتر رنگ بوده و در نتیجه امکان عکس‌برداری به صورت رنگی را ندارد. از طرف دیگر قابلیت جذب نور این دوربین دوم، نسبت به دوربین دیگر به خدمت گرفته شده در پشت گوشی Mi 5s Plus سه‌ برابر بیشتر است.  شیائومی مدعی است عکس‌های سیاه و سفیدی که توسط دوربین Mi 5s Plus گرفته می‌شود کنتراست بسیار بالاتری دارند و از طرف دیگر نویز بسیار کمی در این عکس‌ها شاهد هستیم. اینجاست که با اضافه کردن تصویر رنگی که توسط دوربین رنگی Mi 5S plus گرفته شده است، شاهد عکس نهایی هستیم که به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به سایر عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های بدون فناوری Clear Sight دارد. یعنی دقیقاً چیزی که هواوی با همکاری لایکا به پی 9 آورده است.

در ماژول Clear Sight شاهد دو دوربین هستیم که سونی زحمت ساخت آنها را بر عهده گرفته است، الگوریتم به‌خصوصی نیز که توسط کوالکام برای بالابردن کیفیت پردازش تصاویر طراحی شده در این ماژول به خدمت گرفته شده است. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا در یک زمانِ واحد دو عکس گرفته شده و در نهایت با هم ادغام شوند.

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.