آیا سامسونگ برند نوت را خواهد کُشت؟

سامسونگ با برند گلکسی نوت در چند سال گذشته گوشی‌های خوش آوازه‌‌ای را روانه بازار کرد تا اینکه نوت ۷ آبروی این برند و سامسونگ را برد و گفته می‌شود که ممکن است سامسونگ کار برند گلکسی نوت را یکسره کند و برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر برای همیشه تولید گوشی‌های گلکسی با برند نوت را متوقف کند.

6

برند گلکسی نوت توانسته بود با ۶ سال سابقه حضور در بازار برای خود حسابی اسم و رسم دست و پا کند؛ اما گلکسی نوت ۷ فاتحه آوازه خوشنامی برند نوت سامسونگ را در عرض یک ماه خواند. گلکسی‌های نوت ۷ پس از عرضه به بازار یکی پس از دیگری به جان کاربران آتش کشیدند، این امر باعث شد تا سامسونگ درخواست فراخوان گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را صادر کند، جالب اینجاست که گوشی‌های گلکسی نوت ۷ که پس از فراخوان به مشتریان تحویل داده می‌شدند هم مشکل داشتند و گزارش‌هایی از آتش گرفتن این گوشی‌ها منتشر شده است. تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا سامسونگ چاره‌ای به غیر از نوشیدن جام شوکران و توقف تولید گلکسی نوت ۷ نداشته باشد.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود، آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ که به نقص باتری این گوش‌ها مربوط می‌شود منجر شد تا کارشناسان اقتصادی صنعت موبایل گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ضرر ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ بابت خرابی گلکسی نوت ۷ داشته باشند. در این بین فردی که از برنامه‌‌های داخلی سامسونگ در روسیه باخبر است مدعی شده که سامسونگ اعتقاد دارد برند گلکسی نوت دیگر برای این شرکت برند نخواهد شد و پس از افتضاحی که نوت ۷ به بار آورد کاربران به محصولات بعدی این برند هم اعتماد نخواهند کرد،‌ بنابر این ممکن است سامسونگ کلا قید برند نوت خود را که چند سالی میشود برایش خون جگر خورده تا به بار بنشیند را بزند.

بر اساس آمار یک نظر سنجی، حدود ۵۰ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند نظری منفی نسبت به برند نوت دارند. سامسونگ با معرفی گلکسی نوت در سال ۱۳۹۰ پای این برند جدید را به کارزار گوشی‌های همراه هوشمند باز کرد،‌ جالب است بدانید در آن زمان کاربران با صفحه‌‌نمایش‌های بزرگ در گوشی‌های هوشمند غریبه بودند و گلسی نوت اولین گوشی بود که از صفحه ۵.۳ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

در مجموع باید گفت این خبر هنوز در حد یک شایعه است؛ اما با توجه به رقابتی تنگاتنگی که در صنعت موبایل بین بزرگان این صنعت وجود دارد و بی‌اعتمادی کاربران نسبت به برند نوت،‌ احتمال حذف این برند از بازار در آینده نزدیک به هیچ‌جه دور از ذهن نیست.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. sami می‌گوید

    من فک کنم چون اسم بدی از نوت بین مردم جا مونده ، سامی فقط اسم برند نوت رو عوض میکنه ، ولی همون گوشی با همون کارایی ها با همون قلم به بازار میاد ولی با ی اسم دیگه :)
    پرچم نوت بالاست بدجور
    من هم نوت 5 دارم ، هم اس 7 اج
    واقعا گوشی توپ تر از اینا پیدا نمیکنید
    بقیه گوشیا همش بچه بازیه و برند های دو روزه هستن و ی سری شرکتا که فقط گوشی تولید میکنن و هیچی دیگه تازه از همون گوشی هم فقط 1 سری تولید میکنن
    به هیچ جا نمیرسن
    واقعا مسخرست

  2. Jafar می‌گوید

    نوت من ازت دست نمیکشم من ولت نمیکنم
    نوت نرو
    نبودنت باعث غم اندرویدی هاست
    نرو که نمیتونم
    واقعا داره اشکم در میاد تورو خدا نرو

  3. نگین می‌گوید

    خیلی غلت کرده توقف تولید کرده .شماره مدیرعاملش کی داره زنگ بزنم فوشش بدم ء.

  4. مهرداد می‌گوید

    این اتفاق هرگز نخواهد افتاد توجه داشته باشید که باطری نوت 7 مشکل طراحی داره که بزودی مشکلش رو حل میکنن و با نوت 8 این اتفاقات جبران میشه. گالاکسی نوت فبلتی نیست که بشه براحتی کنارش گذاشت.

  5. Mehdi می‌گوید

    خدا کنه چنین اتفاقی نیافته چون سری نوت سامسونگ واقعا گوشی های باکارایی های زیاد روانه بازار کرد مخصوصا قلم این گوشی من تجربه استفاده از سری نوت۳ ونوت۴ را داشته ام واقعا گوشی معرکه آیه هم از لحاظ میزان دوام باتری هم از لحاظ عکاسی و فیلمبرداری برداری

    1. سعید می‌گوید

      احتمالا فبلت های جدید سامسونگ تحت برند گلکسی اس معرفی میشن. یه چیزی مثل گلکسی اس ۸ پلاس. یا اصلا سری اج تبدیل به برند فبلت های پرچمدار سامسونگ بشن.