وسترن دیجیتال با سری سبز و آبی وارد بازار SSD شد

وسترن دیجیتال یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین برندهای بازار هارد دیسک است اما از آن‌جا که حافظه‌های پرسرعت‌تر SSD روزبه‌روز در حال ارزان‌تر شدن هستند این شرکت تصمیم گرفته در این دسته بازار نیز وارد شود.

2

اگر به خاطر داشته باشید وسترن دیجیتال سال آینده شرکت رقیب خود سن‌دیسک را خریداری کرد. به این ترتیب این شرکت اولین قدم را برای ورود به بازار SSDها برداشت و حالا با اولین حافظه‌های سری آبی و سبز در هر دو شکل M.2 2280 و 2.5 اینچی 7 میلی‌متری رسماً به بازار وارد می‌شود.

در سری آبی یا Performance این حافظه‌ها در سه ظرفیت 250 گیگابایت، 500 گیگابایت و یک ترابایتی عرضه خواهند شد. وسترن دیجیتال وعده سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 545 و 525 مگابایت بر ثانیه را داده و عمر آن‌ها را نیز 400 ترابایت نوشتن و 1.75 میلیون ساعت اعلام کرده است. این حافظه‌ها با سه سال ضمانت عرضه خواهند شد. SSDهای آبی وسترن از قیمت 80 دلار برای نسخه 250 گیگابایتی تا 300 دلار برای ظرفیت یک ترابایتی عرضه می‌شوند.

اما حافظه‌های سبز کم‌مصرف قرار است چندماه بعد عرضه شده و با وجود سرعت مشابه 540 مگابایت بر ثانیه خواندن و 405 مگابایت بر ثانیه نوشتن عمر تنها 80 ترابایت دارند. وسترن دیجیتال هنوز قیمت این حافظه‌ها را اعلام نکرده است.

گفتنی است همچین خبری از سری قرمز در حافظه‌های SSD نیست چرا که ظاهراً سرورها هنوز استفاده از حافظه‌های هارد دیسک حجیم و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمدحسین می‌گوید

    من سه هارداکسترنال wdدارم که هر سه usb3 هستند ولی نمیتونند به پورت usb3لپ تاپ وصل بشن!چندتاسیستم مختلف امتحان کردم.نمیدونم چه مرگشونه!البته به پورتusb2وصل میشن.

    1. مریم قلی می‌گوید

      بندازشون تو سطل آشغال