آپدیت جدید مرورگر کروم باعث کاهش فضای رم اشغال شده خواهد شد

آوازه بدنامی اشغال بیش از اندازه فضای حافظه رم در مرورگر کروم همه جا پیچیده است و گوگل هم همیشه سعی بر این داشته تا این مشکل را برطرف سازد، ظاهرا این تلاش‌ها به بار نشسته و در آپدیت جدید کروم فضای رم کمتری اشغال می‌شود.

0

کاربران مرورگر کروم همیشه از اشغال بیش از اندازه رم توسط این مرورگر پرطرفدار شکایت داشته‌اند، در این بین گوگل نیز دست روی دست نگذاشته است و سعی داشته تا با انتشار آپدیت‌های جدید از اشغال بیش از اندازه رم در کروم جلوگیری کند،‌ به همین منظور باخبر شدیم در آپدیت کروم نسخه ۵۵ گوگل موتور اجرای دستورات جاوااسکریپت را در کروم ارتقا داده است،‌ این امر باعث خواهد شد فضای رم کمتری توسط کروم در حین مرور صفحات وب اشغال شود.

بد نیست بدانید بیشتر وب‌سایت‌های مدرن امروزی از جاوا اسکریپت بهره می‌برند و با این حساب انتظار می‌رود آپدیت جدید کروم کمک زیادی به کاهش اشغال رم در این مرورگر پرطرفدار داشته باشد. گوگل مدعی است نسخه آپدیت شده کروم وب‌سایت‌های معروفی مانند نیویورک تایمز، رددیت و یوتیوب را در حالی باز می‌کند که ۵۵ درصد نسبت به کروم نسخه ۵۳ رم اشغال کرده است.

البته این نسخه جدید هنوز آماده انتشار نیست و برای آزمایش صحت ادعای گوگل حدود ۲ ماهی باید صبر کنیم چرا که بر اساس زمان‌بندی گوگل،‌ آپدیت کروم نسخه ۵۵ در تاریخ ۱۶ آذرماه منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که تنها کاربرانی متوجه تغییر کاهش فضای رم در آپدیت جدید خواهند شد که رم کمتری داشته باشند یا اینکه اهل باز کردن چندین نرم‌افزار مختلف به صورت همزمان و در نتیجه کاهش رم باشند،‌ طبیعی است که باز کردن تب‌های فراوان نیز به اشغال بیشتر فضای رم منجر خواهد شد.

تیم V8 که توسعه گوگل کروم را بر عهده دارد،‌سخت مشغول بهینه‌سازی مرورگر کروم است و با این حساب انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد بهینه‌سازی‌های بیشتری برای کروم باشیم. گفته می‌شود این بهینه‌سازی‌ها باعث خواهد شد مرورگر کروم به راحتی بر روی دستگاه‌هایی که ۱ گیگابایت رم دارند نیز بدون اشغال بیش از اندازه رم اجرا شود.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.