iOS 10 هم‌اکنون بر روی دو سوم آی‌دیوایس‌ها؛‌ سریعترین روند آپدیت تا به امروز

تنها ۲۷ روز از انتشار iOS 10 می‌گذرد و این سیستم‌عامل موبایل اپل توانسته در همین مدت کم حسابی خوش بدرخشد، چرا که گزارش‌ها حاکی است دو سوم آی‌دیوایس‌ها میزبان iOS 10 هستند.

0

کمتر از یک‌ ماه از انتشار جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایل اپل نمی‌گذرد اما در همین مدت کم iOS 10 شایستگی خود را ثابت کرده است و بر اساس جدیدترین آمار اکنون ۶۶.۷ درصد از آی‌دیوایس‌ها طعم iOS 10 را چشیده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل توانسته به لحاظ سرعت نسبت به سایر نسخه‌‌های iOS حضور سریع‌تری بر روی دستگاه‌‌های موبایل اپل داشته باشد. البته iOS 10 در یکی دو هفته آغاز انتشار خود سرعت گسترش کمتری به نسبت به iOS 6, iOS 7 و iOS 9 داشت؛ اما پس از گذشت ۲ هفته از آغاز انتشار،‌ سرعت حضور این سیستم‌عامل جدید بیشتر شد و توانست به لحاظ سرعت فراگیری نصب،‌ نسخه‌‌های پیشین خود را کنار بگذارد.

قبل از اینکه iOS 10 منتشر شود، iOS 9 توانسته بود بر روی ۸۸ درصد از آی‌دیوایس‌ها حضور پیدا کند، اما اکنون پس از گذشت حدود یک ماه این iOS 10 است که بر آیفون‌ها، آی‌پدها و دستگاه‌های آی‌پد تاچ حکم فرمایی می‌کند. این آمار در اکو سیستم اپل تاکنون سابقه نداشته است و انتظار می‌رفت iOS 10 با رشد کندتری بر روی آی‌دیوایس‌ها حضور پیدا کند.

ios-10-update-rate

البته گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7s که به تازگی روانه بازار شده‌اند نیز از iOS 10 بهره می‌برند؛ به احتمال زیاد این گوشی‌‌های تازه فروخته شده هم به رشد آمار iOS 10 کمک زیادی کرده‌اند. به این نکته هم باید اشاره کرد که کاربران زیادی هستند که عادت دارند همیشه قسمت تنظیمات گوشی خود را برای دریافت آپدیت‌های جدید بررسی کنند و به احتمال زیاد این دسته از کاربران باعث رشد نفوذ iOS 10 شده‌اند چرا که اپل به تمامی کاربران برای آپدیت جدید پیام می‌دهد اما کاربران زیادی هستند که این پیام را نادیده می‌گیرند و به تاخیر می‌اندازند.

حدود ۲ هفته پیش نسخه iOS 10.0.2 نیز منتشر شده و اپل بابت انتشار این نسخه هم به کاربران برای دریافت آپدیت جدید پیام ارسال کرده است که این امر نیز ممکن است باعث تشویق کاربران به دریافت iOS 10 شده باشد.

9to5mac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.