فیس‌بوک رسماً بازارچه خود را معرفی کرد

چندین سال است که فیس‌بوک رویای داشتن یک بازارچه آنلاین را در سر می‌پروراند و این رویا اکنون با معرفی رسمی بازارچه فیس‌بوک جامه عمل پوشیده است.

0

حوالی ۹ سال پیش بود که فیس‌بوک از برنامه‌های خود برای ساخت بازارچه آنلاین سخن به میان آورد، این رویا همچنان ذهن فیس‌بوک را مشغول نگه داشت تا اینکه سال گذشته شاهد انتشار اخباری مبنی بر معرفی بازارچه فیس‌بوک بودیم. این بازارچه از سال گذشته برای کاربران iOS به صورت آزمایشی فعال بوده است و اوایل امسال نیز شاهد امکان دسترسی بعضی از کاربران اندرویدی به بازارچه فیس‌بوک بودیم. اکنون نیز ظاهرا فیس‌بوک دست از آزمون و خطا برداشته و رسما بازارچه آنلاین خود را معرفی کرد.

فیس‌بوک مدعی است همیشه گرو‌ه‌های زیادی در این شبکه بزرگ اجتماعی برای خرید و فروش اجناس تشکیل می‌شود، جالب است بدانید بنا به ادعای فیس‌بوک، ماهانه بیشتر از ۴۵۰ میلیون نفر کاربر از این گروه‌ها بازدید می‌کنند. به این ترتیب جای خالی یک بازارچه رسمی از جانب فیس‌بوک کاملا محسوس است. در تب جدید بازارچه فیس‌بوک شاهد حضور فیلترهایی برای مرتب کردن موقعیت جغرافیایی کاربران، گرو‌ه‌بندی‌های کالا و همچنین قیمت آنها هستیم.

facebook-marketplace

در این بازارچه پس از اینکه کاربر با استفاده از فیلترهای ذکر شده توانست کالای مورد نظر خود را پیدا کند، می‌تواند به جزئیات بیشتر کالا و همچنین پروفایل فروشنده کالا دسترسی داشته باشد، در مرحله بعد هم کاربر به راحتی قادر است از طریق ارسال پیام با فروشنده تماس برقرار کرده و سایر فرآیندهای مربوط به خرید کالا را انجام دهد. لازم به ذکر است که عملیات دریافت و پرداخت پول از طریق این بازارچه انجام نمی‌شود.

در حال حاضر بازارچه فیس‌بوک برای تمامی کاربرانی که بیشتر از ۱۸ سال سن دارند و در کشورهای بریتانیا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند زندگی می‌کنند قابل دسترسی است. این ویژگی از آپدیت‌هایی است که در سمت سرور انجام می‌شود و با این حساب نیازی به اعمال تنظیمات خاصی در قسمت کاربر ندارد. فیس‌بوک در معرفی ویژگی بازارچه اعلام کرد که این قابلیت در چند ماه آینده برای تمامی کاربران فیس‌بوک در نقاط مختلف دنیا لحاظ خواهد شد.

androidpolice.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.