شایعه: هواوی پیشنهاد گوگل برای ساخت گوشی‌های پیکسل را رد کرده است

ساخت گوشی نکسوس با کمک گوگل برای بیشتر سازندگان گوشی‌های همراه افتخار بزرگی به حساب می‌آید؛ اما ظاهرا هواوی با این امر موافق نیست  پیشنهاد گوگل برای ساخت گوشی‌های نکسوس را رد کرده است.

0

در سال گذشته هواوی همکاری خود را با گوگل برای ساخت گوشی‌های نکسوس آغاز کرد، ماحصل این همکاری ساخت گوشی نکسوس 6P بود، در کنار این گوشی ال‌جی نیز گوشی نکسوس 5X را با همکاری گوگل روانه بازار کرد. این گوشی‌های نکسوس از گارانتی خاص گوگل بهره می‌بردند و به نسبت به سایر نکسوس‌ها به لحاظ تبلیغاتی هم چندان تحویل گرفته نشدند. این موارد باعث شد تا کارشناسان صنعت موبایل بر این باور باشند که گوگل سعی داشته با گوشی‌های نکسوس خود بازار را برای محصولات جدید سری پیکسل این شرکت آماده کند.

بر اساس گزارش‌های منابع آگاه، در ابتدا گوگل این وعده را به هواوی داده که تمامی ۴ اپراتور بزرگ مخابراتی در آمریکا نکسوس 6P را به فروش برسانند، این امر برای هواوی که همیشه در صدد نفوذ و حضور بیشتر در بازار آمریکا است کاملا وسوسه کننده به نظر می‌رسد. به همین منظور توافق‌هایی بین گوگل و هواوی برای برگزاری کمپین چند صد میلیون دلاری تبلیغ برای نکسوس 6P انجام می‌شود. اما در نهایت همان‌گونه که اشاره شد نکسوس 6P با تبلیغات بسیار کم روانه بازار شد.

مذاکرات بین گوگل و ۴ اپراتور بزرگ آمریکا به جهت فروش نکسوس 6P نیز طبق معمول با شکست روبرو شد و هیچ کدام از اپراتورهای بزرگ آمریکایی فروش نکسوس 6P یا 5X را قبول نکردند. در نهایت این گوشی از طریق گوگل استور، آمازون و Best Buy در آمریکا به فروش رسید. هواوی هم سعی کرد نکسوس 6P را از طریق وب‌سایت خود به صورت آنلاین به فروش برساند.

Nexus-6P

در این بین پس از آغاز فروش نکسوس 6P ، گوگل مذاکراتی را با هواوی برای آغاز ساخت نکسوس‌های ۲۰۱۶ که گفته می‌شود سه دستگاه گوشی هستند شروع کرد. از طرف دیگر گوگل برای سازنده‌های نکسوس قوانین بسیار سرسختانه‌ای را اعمال می‌کند و سازندگان نکسوس اجازه ندارند در هیچ‌ کجای گوشی از برند خود استفاده کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که شخص آقای ریچارد یو (Richard Yu)، با توجه به این سیاست‌های سختگیرانه گوگل و همچنین سابقه همکاری گوگل و هواوی برای ساخت نکسوس، به مذاکرات برای نکسوس یا همان پیکسل ۲۰۱۶ گوگل پایان داده است. البته منابع خبری دیگری هم مدعی هستند که علی‌رغم عدم رضایت هواوی از فروش نکسوس 6P در آمریکا، باز هم رابطه گوگل و هواوی بسیار رابطه پایدار و مستحکمی است و هر دو شرکت اهداف مشترک مختلفی را دنبال می‌کنند که ممکن است به ساخت یک تبلت ختم شود. از طرف دیگر گمانه‌زنی‌هایی نیز برای پشتیبانی چیپست نسل بعد Kirin با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل DayDream مطرح شده و بد نیست بدانید چیپست‌های سری Kirin ساخت دست هواوی است. در این بین شاعیاتی نیز از عزم گوگل و هواوی برای ساخت یک گوشی میان‌رده و عرضه آن در سال ۲۰۱۷ به گوش می‌خورد.

با این حساب پیش‌بینی دقیقی در خصوص برنامه‌های بعدی گوگل و هواوی نمی‌توان انجام داد؛ اما در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد نکسوس دیگری از جانب هواوی باشیم.

androidpolice.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.