گوگل ضمن انتشار پیش‌نمایش سوم Android Wear 2.0 عرضه نسخه نهایی را به تأخیر انداخت

گوگل Android Wear 2.0 را تابستان امسال به عنوان بزرگ‌ترین آپدیت این پلتفرم پوشیدنی معرفی کرد و وعده داد نسخه نهایی آن پاییز از راه می‌رسد. اما ظاهراً این آپدیت تا سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

0

به اعلام گوگل نسخه نهایی اندروید ور 2.0 اوایل سال 2017 یعنی زمستان همین سال عرضه خواهد شد و به برنامه زمانی پاییز نخواهد رسید. با این وجود گوگل ساعتی پیش پیش نمایش سوم این سیستم‌عامل را برای علاقمندان و توسعه‌دهندگان عرضه کرد. این نسخه هم تنها بر روی ساعت‌های LG Watch Urbane 2nd Edition و ساعت هواوی واچ سازگار خواهد بود اما امکانات جدیدی را به همراه آورده است.

مهم‌ترین ویژگی جدید اندروید ور 2 در این آپدیت امکان دسترسی به پلی‌استور و نصب اپلیکیشن‌های ساعت بدون نیاز به گوشی است. این ویژگی جذاب ساعت هوشمند شما را حتی بیش از پیش مستقل خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید اندروید ور 2 امکان مکالمه و اتصال به وای‌فای را نیز به ساعت‌های اندرویدی آورده بود و حالا نیاز شما به گوشی حتی کمتر از گذشته خواهد شد.

تغییر مهم بعد امکان نصب اپلیکیشن‌های سوم شخص و صفحه‌ساعت‌ها در آیفون است. پیش از این کاربران آیفون تجربه بسیار محدودتری از ساعت‌های اندرویدی را داشتند و حالا می‌تواند گفت این ساعت‌ها به رقیب سخت‌تری برای اپل واچ تبدیل شده‌اند. پیش‌نمایش سوم همچنین قابلیت جستجوی صوتی را بازگردانده و امکاناتی مانند پاسخ هوشمند را نیز از دستیار هوشمند گوگل به همراه آورده است.

به گفته گوگل تأخیر در عرضه نسخه نهایی Android Wear 2.0 برای اطمینان از سازگاری بهتر این ساعت‌ها با آخرین پلتفرم پوشیدنی گوگل است. اگر به خاطر داشته باشید موتورولا، هواوی و ال‌جی اعلام کردند در این سال میلادی هیچ ساعت اندرویدی جدیدی را عرضه نخواهند کرد اما گوگل می‌گوید عرضه ساعت‌هایی از جانب ایسوس، Fossil، Polar، Nixon و Michael Kors کماکان نشان از پویایی این سیستم‌عامل داشته و تمامی ساعت‌هایی که در پاییز عرضه خواهند شد قابل ارتقا به اندروید ور 2.0 هستند.

اگر از کاربران ساعت‌های هواوی واچ یا نسل دوم LG Watch Urbane هستید می‌توانید با مراجعه به این صفحه در مورد آزمایش نسخه سوم پیش‌نمایش اندروید ور 2.0 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.