کوالکام اسنپ‌دراگون 410E و 600E را برای اینترنت اشیا معرفی کرد

توجه شرکت‌ها روزبه‌روز به فناوری اینترنت اشیا بیشتر جلب می‌شود و حالا کوالکام دو پردازنده اسنپ‌دراگون خود را نیز مخصوص این پلتفرم معرفی کرده است.

0

اگر به خاطر داشته باشید چیپست اسنپ‌دراگون 410 کوالکام سه سال پیش با معماری 64 بیتی رونمایی کرد و حالا این چیپست با نام Snapdragon 410E برای دستگاه‌های اینترنت اشیا از جمله ماشین‌های لباسشویی هوشمند، دانگل‌های تلویزیون، ابزارهای تصویربرداری پزشکی، روبات‌ها و سایر دستگاه‌ها آپدیت شده است. به این ترتیب در آینده نزدیک چیپست‌های کوالکام در لوازم خانه ما نیز جای خواهند گرفت. اسنپ‌دراگون 410E دارای 4 هسته پردازشی Cortex-A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 306 است.

در کنار 410E کوالکام همچنین پردازنده‌ای قوی‌تر با نام Snapdragon 600E را نیز معرفی کرد که درست مانند نسخه موبایلی دارای 4 هسته Krait 300 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 320 است.

internet-of-things-chipsets

قرار است توزیع این دو چیپست را برای اولین بار شرکت Arrow Electronics برعهده بگیرد که از کوالکام وعده ده سال تأمین این دو پردازنده را گرفته است. شاید تصور استفاده از یک چیپست برای ده سال در محصولات مختلف غیرمعقول به نظر برسد اما اینترنت اشیا در واقع به پردازنده‌های فوق‌العاده قدرتمند نیازی ندارد. هر دو چیپست از بلوتوث 4.1 استفاده کرده و می‌توانند صفحه‌های نمایش 1080p و دوربین‌های 13 مگاپیکسلی را پشتیبانی کنند. نسخه 600E حتی از وضوح 2K و دوربین 21 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی کرده و برای تلویزیون‌های هوشمند مناسب‌تر است.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.