رونمایی ایرانسل از سیم‌کارت NFC برای اولین بار در خاورمیانه

فناوری سیمکارت NFC فراهم‌کننده بستری است که از طریق آن می‌توان از فضای سیمکارت و بستر شبکه ارتباطی، انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را ارائه کرد. این فناوری، نوعی ارتباطی رادیویی است که در فاصله کمتر از 10 سانتی‌متر بین دو دستگاه مجهز به ماژول NFC برقرار شده و انجام تراکنش را امکان‌پذیر می‌کند. ایرانسل برای اولین بار سیم‌کارت مجهز به این فناوری را معرفی کرده است.

0

با داشتن سیمکارت NFC می‌توان اطلاعات مربوط به انواع کارت‌های بانکی را روی سیمکارت و به صورت امن ذخیره کرد و پرداخت‌های آنلاین را از طریق شبکه شتاب با آن انجام داد و همچنین می‌توان انواع کیف پول را بر روی فضای امن سیمکارت تعریف کرد و بدین ترتیب تمامی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را به صورت آفلاین و با نزدیک کردن گوشی به پذیرنده و بدون نیاز به وارد کردن رمز، به سرعت انجام داد. امری که در انجام خریدهای خرد یک مزیت به شمار می‌رود.
در غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه تله‌کام 2016، فروشگاهی شبیه‌سازی شده که بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند خرید مجازى و پرداخت با موبایل را بر بستر جدیدترین فناوری پرداخت در دنیا یعنی NFC تجربه کنند.

irancell-nfc-sim-cards در این غرفه، علاقه‌مندان می‌‌توانند با گوشی و سیمکارت مخصوص، گیت متروی نمونه را باز کنند و خرید خود را از طریق موبایل و با خوانش تگ NFC محصولات انجام دهند و در نهایت از طریق موبایل پرداخت را انجام دهند و خرید خود را تحویل بگیرتد. در حال حاضر از این راهکار در کشورهاى پیشرفته دنیا و برای سهولت در خرید و پرداخت استفاده می‌شود.

ایرانسل همچنین در زمینه توسعه ارتباطات سازمانی و خدمات به سازمان‌ها، در نمایشگاه تله‌کام 2016 خدمات شبکه همراه سازمانی، شبکه امن همراه (APN)، کدهای دستوری، اینترنت پرسرعت سازمانی، تبلیغات هوشمند، خدمات ابری، خدمات اینترنت اشیا (IoT) خدمات مبتنی بر ارتباطات دستگاه به دستگاه (M2M) که صنایع هوشمند، شهر هوشمند، مدیریت بهینه حمل و نقل، سنجش از راه دور و غیره را در بر می‌گیرد، ارائه کرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.