شیائومی گوشی‌های Mi 5s و 5s Plus را با اسنپ‌دراگون 821 و دوربین دوگانه معرفی کرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت دقایقی پیش شیائومی رسماً پرچم‌داران جدید خود را با تراشه اسنپ‌دراگون 821، حسگر اثر انگشت جدید کوالکام و دوربین دوگانه (برای مدل پلاس) معرفی کرد.

1

گوشی Mi 5s شیائومی با همان صفحه‌نمایش 5.15 اینچی 1080p و نسخه پلاس هم با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی معرفی شده است.

xiaomi-mi-5s

نسخه بالارده Xiaomi Mi 5s از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و درست مثل آیفون صفحه‌نمایشی حساس به فشار دارد. ویژگی جدید دیگر Mi 5s حسگر اثر انگشت فراصوت Sense ID کوالکام است که سرعت بسیار بالایی داشته و همچنین دربرابر صدمات نیز مقاوم‌تر است. این حسگر از امواج فراصوت استفاده کرده و نه‌تنها دقت بالاتری دارد بلکه می‌توان انگشت‌های خیس یا چرب را نیز بدون مشکل شناسایی کند. جالب است نسخه پلاس این گوشی از حسگر اثر انگشت معمولی و در پشت استفاده خواهد کرد.

xiaomi-mi-5s-fingerprint

با نگاهی به تصاویر می‌توان گفت Mi 5s ترکیبی از طراحی آیفون 6 و HTC One M8 بوده اما به‌لطف حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش نسخه 5.7 اینچی آن با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از آیفون 7 پلاس اندازه کوچک‌تری از نظر ابعاد بدنه دارد. دوربین پشتی درنسخه Mi 5s هم 12 مگاپیکسلی و با سنسور IMX378 گوگل و در جلو دوربین 4 مگاپیکسلی است. دوربین دوگانه Mi 5s Plus اما 13 مگاپیکسلی بوده و برای ایجاد افکت عمق میدان یا همان Bokeh به کار می‌رود.

xiaomi-mi-5s-plus-phone

نسخه پلاس این گوشی علاوه بر چیپست اسنپ‌دراگون 821 که حدود 10 درصد از 820 در پرچم‌داران فعلی قوی‌تر است به 6 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده است. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به درگاه USB-C، فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 و باتری‌های 3800 و 3200 میلی‌آمپرساعتی در نسخه‌های پلاس و معمولی اشاره کرد.

xiaomi-mi-5s-grey

نسخه 64 گیگابایتی Mi 5s با قیمتی حدود 300 دلار و نسخه 128 گیگابایتی 345 دلار عرضه خواهد شد. در مورد نسخه پلاس هم قیمت نسخه 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم 345 دلار و نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم 389 دلار اعلام شده است. البته این قیمت‌ها مربوط به چین بوده و احتمالاً قیمت عرضه آن‌ها در سایر کشورها حدود 30 درصد بیشتر است. شیائومی عرضه هر دو گوشی را از پس‌فردا 8 مهرماه در چین آغاز خواهد کرد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهناز می‌گوید

    واااای چقدر خوشگله می فایو اس