مدیاتک چیپست‌های موبایلی Helio P20، P25 و X30 خود را معرفی کرد

در بازار کنونی گوشی همراه، هرچند اغلب کاربران مایلند که از محصولات بالا رده استفاده کنند، با این حال همیشه وقت قشری نیز وجود دارند که ترجیح می‌دهند بنا به پرداخت هزینه کمتر، با گوشی‌های میان رده کار کنند، از این رو غول‌های فناوری نیز هرساله می‌کوشند تا سخت افزار این دست از محصولات را به‌روز کنند.

0

در همین راستا ساعاتی پیش شرکت مدیاتک از چند تراشه موبایلی با نام‌های Helio P20 و P25 رونمایی کرد که بدون شک قلب بسیاری از میان رده‌های انتهای سال 2016 را به تپش در خواهند آورد.

بر این اساس Helio P20 که برای اولین بار در نسخه ارتقا یافته گوشی هوشمند UMi Plus استفاده خواهد شد، یک تراشه هشت هسته‌ای با فناوری 16 نانومتری بوده که بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه اطلاعات دقیقی در رابطه با مشخصات دو پردازنده میان رده Helio P20، P25 در دست نیست، با این حال انتظار می‌رود که در توسعه هر دوی آن‌ها از فناوری نسبتاً قدیمی 16 نانومتری استفاده شده است. در سوی دیگر شنیده می‌شود تراشه P25 که دارای ویژگی‌های بهتری نسبت به مدل P20 بوده، از سنسور دوگانه دوربین با قابلیت زوم اپتیکال پشتیبانی می‌کند. مشابه این گونه دوربین‌ها را پیش‌تر در گوشی‌های اچ‌تی‌سی وان ام 8، هواوی پی 9 و آیفون 7 پلاس مشاهده کرده‌ایم.

helio-x30-specs-e1474815079789

البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود، زیرا مدیاتک علاوه بر مدل‌های فوق، از تراشه موبایلی بالا رده جدیدی تحت عنوان Helio X30 نیز پرده برداشت که بسیاری از آن به عنوان رقیب جدی اسنپ‌دراگون 821 یاد می‌کنند.

در هر حال Helio X30 بر اساس معماری 10 نانومتری شرکت TSMC توسعه یافته و از 4 هسته‎ی Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز، 4 هسته‎ی Cortex A-53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex A-35 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می‎برد. در سوی دیگر پردازنده 10 هسته‌ای Helio X30 با واحد پردازش گرافیکی PowerVR 7XT ادغام شده که امکان پشتیبانی گوشی‌های مجهز به آن را از فناوری واقعیت مجازی به همراه خواهد داشت.

ناگفته نماند که پرچم‌دار جدید مدیاتک با 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4 با استاندارد UFS 2.1، سنسور دوربین 24 مگا پیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و شبکه مخابراتی کتگوری 10 LTE سازگاری دارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.