نشانگر باتری جدید گلکسی نوت ۷ برخلاف قوانین گوگل است!

به نظر می‌رسد گلکسی نوت 7 علی‌رغم بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان که می‌تواند هر علاقه‌مند به گوشی هوشمندی را به سمت خود جذب کند، مشکلات بی پایانی را برای شرکت کره به همراه آورده است.

1

بدون شک اگر شما نیز یکی از دنبال کنندگان اخبار حوزه گوشی‌های هوشمند باشید، در جریان هستید که نوت ۷ های عرضه شده توسط سامسونگ در ماه گذشته، از مشکل انفجار باتری رنج می‌بردند.

پس از آنکه این مشکل در بین گوشی‌های فروخته شده نوت ۷ رواج یافت، شرکت کره‌ای با تقبل ضرر 1 میلیارد دلاری تصمیم گرفت که باتری تمامی این محصولات را به صورت رایگان تعویض کرده و برای متمایز کردن دستگاه‌هایی که دارای باتری انفجاری نیستند، از ترفندهایی استفاده نمایند.

سامسونگ برای جلوگیری از اشتباه قرار است نشانگر باتری را که در بالای صفحه قرار دارد با رنگ سبز مشخص کند. این نشانگر در حالت عادی در تمامی گوشی‌های اخیر سامسونگ به رنگ سفید قرار داده شده است. البته پیش از این هم روش‌هایی برای شناسایی نسخه جدید گلکسی نوت ۷ مثل حرف S روی برچسب جعبه و یا وارد کردن کد IMEI این گوشی در وب‌سایت سامسونگ اعلام شده بود.

هرچند سامسونگ با این روش‌ها به خریداران نوت ۷ اطمینان می‌دهد که گوشی آن‌ها از باتری قابل اعتماد استفاده می‌کند، با این بد نیست که بدانید روش به کار گیری آیکون باتری سبز رنگ در نوت های سالم، برخلاف قوانین و خط و مشی دستگاه‌های قدرت گرفته از پلتفرم اندروید است.

قوانین دستگاه‌های قدرت گرفته از پلتفرم اندروید یا همان CDD، سندی است که در آن به صورت تفصیلی تمامی قوانینی که شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی ملزم به رعایت آن‌ها برای دریافت خدمات لاینس از سوی گوگل هستند گردآوری شده است. به عنوان مثال در این سند آمده است که برخی سرویس‌های اصلی گوگل همچون فروشگاه گوگل پلی، جیمیل و گوگل پلاس بایستی به طور پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شوند.

هرچند تقریباً در این سند اشاره‌ای به نوع رابط کاربری دستگاه‌های اندرویدی نشده است، با این حال در گوشه‌ای از آن گوگل به طور صریح عنوان کرده است که آیکون باتری و سایر آیکون‌های آنتن دهی بایستی به صورت سفید رنگ در گوشه نوار وضعیت تعبیه شود و حال آنکه اگر آیکون اپلیکیشنی هم با این سازوکار مشکل داشت، بایستی از دستور SYSTEM_UI_FLAG_LIGHT_STATUS_BAR flag. برای پیاده سازی آن استفاده شود.

در گوشه دیگری از این سند آمده است که شرکت‌های تولید کننده در صورت تمایل و بسته به نوع رابط کاربری محصولات خود در نهایت می‌توانند آیکون باتری را به رنگ مشکی بر روی نوار وضعیت تعبیه کنند. شاید در نگاه اول این یک دخالت آشکار در طراحی رابط کاربری دستگاه‌های قدرت گرفته از اندروید از سوی گوگل محسوب شود، با این حال ساکنین مانتین ویو معتقد هستند که اعمال این‌گونه سیاست‌ها می‌تواند تجربه‌ای یک‍پارچه از اندروید را در تمامی دستگاه‌های مبتنی بر این پلتفرم برای کاربران به همراه داشته باشد.

در سوی دیگر این نکته را توجه داشته باشید که گوگل پیش از عرضه بسته‌های به‌روزرسانی، این نکته را بررسی خواهد کرد که دستگاه دریافت کننده آن واجد شرایط لازم خواهد بود یا خیر؛ از این رو این احتمال وجود دارد که سامسونگ اگر سازو کاری مناسب برای پیروی از قوانین گوگل پیدا نکند، در آینده با مشکلاتی برای انتشار آپدیت‌های جدید مواجه شود.

آپدیت: به نظر می‌رسد Hiroshi Lockheimer مدیر ارشد اندروید گوگل در توییتی در پاسخ به این موضوع اعلام کرده به دلیل موقعیت خاص این گوشی برای سامسونگ استثنا قائل شده و برای جلوگیری از ایجاد مشکل اطراف نشانگر سبز باتری با یک خط سفید احاطه خواهد شد.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهناز می‌گوید

    سامسونگ آخه چیش برخلاف قوانین نیست که این نباشه
    ?