ده میانبر ضروری کیبورد در کروم‌بوک‌ها که باید بدانید

استفاده از کلید‌های ترکیبی میانبر باعث می‌شود سرعت عمل بیشتری در حین کار داشته باشید، کروم‌بوک‌ها هم کلیدهای میانبری دارند که استفاده از آنها باعث سرعت عمل کاربر می‌شود، در این مقاله شما را با ده میانبر ضروری کیبورد در کروم‌بوک‌ها آشنا می‌کنیم.

0

کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ‌های کوچک و جمع و جوری هستند که هر روز به تعداد طرفداران آنها اضافه می‌شود، با این حساب اگر شما هم کاربر کروم‌بوک هستید بد نیست موس را کنار گذاشته و با استفاده از میانبرهای کیبورد، تعامل سریع‌تری با کروم‌بوک خود داشته باشید.

دسترسی به منوها، باز کردن اپلیکیشن‌ها، انتخاب اپلیکیشن‌های باز شده، مرور نوتیفیکیشن‌ها و تمامی کارهای دیگری که همیشه با موس انجام می‌داده‌اید از طریق کلید‌های میانبر کیبورد نیز ممکن است. کروم‌بوک‌ها مانند کامپیوترهای معمولی، دکمه‌های میانبر بسیار زیادی دارند که به خدمت گرفتن آنها به عملکرد کاربر سرعت می‌بخشد. تعداد این کلید‌های میانبر بیشتر از آن است که به راحتی آنها را از بر شوید، با این حساب به ده میانبر ضروری و پرکاربرد کیبورد در کروم‌بوک نگاهی خواهیم داشت، ناگفته پیداست که پس از فراگرفتن این کلید‌های میانبر به راحتی می‌توانید کلید‌های میانبر بیشتر و تخصصی‌تری را برای تعامل با کروم‌بوک‌ها فرا بگیرید.

  • برای مشاهده تمامی کلید‌های میانبری که در کروم‌بوک‌ها وجود دارد کافی است تا کلید‌های Control را به همراه Alt و / به صورت همزمان بفشارید.
  • فشردن همزمان کلید‌های Alt و Shift به همراه m هم فایل‌منیجِر را در کرو‌م‌بوک‌ها باز می‌کند.
  • اپلیکیشن‌هایی که در طاقچه (Shelf) قرار دارند هم در کروم‌بوک‌ها به ترتیب با فشردن کلید Alt و کلید‌های 1 تا 8 اجرا می‌شوند.
  • منوی browser هم با فشردن همزمان کلید Alt و e در کروم‌بوک‌ها باز می‌شود.
  • چسباندن پنجره‌های باز به کناره صفحه‌نمایش با استفاده از فشردن کلید Alt و حرکت پنجره به سمت راست یا چپ انجام می‌شود.
  • اگر قصد دارید پس از تایپ کلمه‌ها به آدرس اینترنتی مشخصی هدایت شوید کافیست تا این کلمه‌‌ها را در قسمت Ominbar یا نوار آدرس تایپ کنید و سپس دکمه Control را به همراه + بفشارید.
  • نگه داشتن همزمان دکمه Control به همراه دکمه‌های راست یا چپ صفحه کلید باعث می‌شود در متن به صورت کلمه‌ کلمه حرکت داشته باشید. در این بین اگر هم کلید‌های ترکیبی Shift و راست یا چپ صفحه کلید را همزمان نگه دارید، مرور در بین کلمه‌ها با هایلایت کردن آنها صورت می‌گیرد.
  • برای باز کردن قسمت نوتیفیکیشن‌ها هم باید به صورت همزمان دکمه‌های Control را به همراه Alt و n بفشارید.
  • برای مرور بین بین تب‌های باز شده می‌توانید از کلید‌های ترکیبی Control و اعداد ۱ تا ۸ استفاده کنید، بد نیست بدانید فشردن همزمان کلید Control و ۹ هم آخرین تب باز شده از سمت راست را انتخاب می‌کند.
  • اگر هم به ناگاه یک تب را بستید برای باز کردن مجدد آن کافیست تا دکمه‌های Control را به همراه Shift و T بفشارید.

چند نکته برای حرفه‌ای‌ها:

expert-iconاگر از یک تبِ به خصوص در دفعات مختلفی استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این تب را در قسمت‌های اول لیست تب‌ها قرار دهید تا با سرعت عمل بیشتری آنرا باز کنید. اختصاص دادن تب‌های دوم و سوم هم به تب‌های پرکاربرد باعث می‌شود گزینه‌های دیگری را هم برای انتخاب سریع‌ تب‌‌ها در اختیار داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب کلید‌های میانبر، با انگشت کوچک خود کلید Control را نگه داشته و کلید ترکیبی دیگر را بفشارید، به این ترتیب بدون این که نیازی به حرکت موس داشته باشید به راحتی می‌توانید از کلید‌های میانبر کیبرد در کروم‌بوک استفاده کنید.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، کلید‌های بیشتری به عنوان میانبر در کروم‌بوک‌ها تعریف شده‌اند؛ اما در این متن سعی کردیم تا به کلید‌های میانبری اشاره کنیم که کاربرد بیشتری دارند، یا این حساب اگر شما هم کاربر کروم‌بوک هستید و کلید‌های میانبر پرکاربردی را می‌شناسید که ما به آنها اشاره نکردیم، این کلید‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.