تیم کوک فناوری واقعیت افزوده را بیشتر از واقعیت مجازی می‌پسندد

فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پا به پای یکدیگر به پیش می‌روند  هر کدام طرفداران و مخالفان خود را دارند،‌ در این بین، تیم کوک، مرد شماره یک اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واقعیت افزوده را بیشتر از واقعیت مجازی می‌پسندد.

0

تیم کوک در برنامه صبح به خیر آمریکا به رابین رابِرتز، مجری این برنامه گفت که فناوری واقعیت افزوده یا Augmented Reality توانسته بیشتر جای خود را در دل این مدیر ارشد، باز کند. این مدیر تراز اول در صحبت‌های خود مدعی شد که آینده روشن‌تری پیش روی فناوری واقعیت مجازی است.

مجری این برنامه از تیم کوک در خصوص برنامه‌های اپل برای به خدمت گرفتن فناوری واقعیت مجازی سوال‌هایی پرسید و تیم کوک در پاسخ از علاقه اپل به فناوری واقعیت مجازی (Virtual Reality) و واقعیت افزوده خبر داد. البته تیم کوک در ادامه گفت که فناوری واقعیت افزوده بیشتر توجه اپل را به خود جلب کرده است.

این مدیر ارشد مدعی شد که فناوری واقعیت افزوده به کاربران اجازه می‌دهد تعامل بهتری با دنیای اطراف داشته باشند و راحت‌تر تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این فرآیند باعث می‌شود در نهایت صاحبان صنایع فناوری، استفاده بیشتری از فناوری واقعیت افزوده داشته باشند. تیم کوک در ادامه صحبت‌‌های خود به این نکته هم اشاره کرد که فناوری واقعیت افزوده مشکلات خاص خود را هم دارد،‌این مدیر ارشد این مشکلات را دلیل تمایل کمتر کاربران به استفاده از واقعیت افزوده دانست. با این حساب با توجه به صحبت‌های تیم کوک می‌توان حدس زد که چرا اپل تاکنون محصولی با به خدمت گرفتن فناوری‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی روانه بازار نکرده است.

ناگفته نماند که بدون شک اپل هم برنامه‌هایی در دراز مدت برای به خدمت گرفتن این فناوری‌ها دارد چرا که چندی پیش تعدادی کارشناس و متخصص در زمینه واقعیت مجازی و افزوده را استخدام کرد، سال گذشته هم شرکتی را که در زمینه واقعیت افزوده فعالیت می‌کرد را خریداری کرده است. اما همان‌گونه که اشاره شد تاکنون خبری از محصولی متکی بر این فناوری‌های جدید از جانب اپل منتشر نشده است.

به این نکته‌ هم باید اشاره کرد که سامسونگ، گوگل و فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین رقبای اپل مدتی است شدیدا درگیر ساخت محصولاتی بر پایه فناوری واقعیت مجازی هستند، و از طرف دیگر هولولنز مایکروسافت و گوگل گلس را هم نباید نادیده گرفت که محصولاتی منحصر به فرد با تکیه بر فناوری واقعیت افزوده هستند. با این حساب باید گفت اگر اپل قصد داشته باشد محصولی بر پایه واقعیت افزوده روانه بازار کند باید با دست پر به کارزار بیاید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.